شناسهٔ خبر: 40917573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان تاکید کرد:

مقابله با قاچاق اقدامی مهم برای کمک به چرخه تولید، توزیع و اشتغال

بیرانوندی با اشاره به اینکه قاچاق تهدید بزرگی برای اشتغال و تولید است گفت: خوزستان معبر قاچاق است از این رو وظیفه داریم با کوتاه کردن دست متخلفان و مقابله با قاچاق، به چرخه تولید، توزیع و اشتغال کمک کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «نعمت‌الله بیرانوندی» امروز (چهارشنبه 4 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه، به مناسبت هفته قوه قضائیه، گزارشی از شرح وظایف و اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی خوزستان در یک سال اخیر ارائه داد و اظهار کرد: ما در بستر بازار سه فرایند داریم که اگر به درستی انجام شود می‌توانیم بازار کنترل شده‌ای داشته باشیم.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان افزود: در وهله اول باید در بازار تامین کالاها و اقلام صورت گیرد و مردم فراونی و وفور اقلام را در بازار ببینند و از این جهت نگرانی نداشته باشند و بتوانند نیازهای روزانه خود را تامین کنند.

 

وی اضافه کرد: قدم اول در تنظیم بازار تامین اقلام است که در حال حاضر این اقدام توسط بخش خصوصی، تجار و بازرگانان و در مواردی با حمایت‌های دولت و کمک دستگاه‌های پشتیبانی همچون صنعت و معدن انجام می‌شود.

 

بیرانوندی تصریح کرد: دومین وظیفه سازمان تعزیرات که به کنترل و تنظیم بازار کمک می‌کند، توزیع اقلام و نظارت بر فرایند صحیح توزیع و نظارت جهت جلوگیری و کشف تخلفات است و رسالت سوم رسیدگی به تخلفات در اسرع وقت است.

 

وی ابراز کرد: سازمان تعزیرات حکومتی شاخص‌های بیست‌وشش‌گانه‌ای دارد که موظفیم در استان بر اساس آن قالب شاخص‌های مطلوب سازمانی همچون مقوله رسیدگی، اجرای حکم، زمان مدت رسیدگی، مدت اجرای حکم، میزان وصولی به محکومیت و ... حرکت کنیم.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با بیان اینکه این شاخص‌ها هر سه ماه یک بار سنجیده و بر اساس آن استان‌ها رتبه‌بندی می‌شوند عنوان کرد: تیرماه سال 98، تراز خوزستان از 100 امتیاز 59 بود، این شاخص سه‌ماه بعد به 64 ارتقا پیدا کرد و اسفند سال گذشته به 74.28 رسیدیم.

 

وی با اشاره به رسالت سازمان تعزیرات حکومتی در سال جهش تولید اذعان داشت: خوزستان معبر قاچاق است و در این راستا وظیفه ما کوتاه کردن دست متخلفان از چرخه تولید و توزیع و حمایت از تولیدات داخلی است؛ قاچاق تهدید بسیار بزرگی برای اشتغال و تولید داخلی است و سعی داریم با مبارزه با قاچاق‌ به تولید و اشتغال داخلی کمک کنیم.

 

بیرانوندی با بیان اینکه سازمات تعزیرات در حوزه کالا و خدمات، صنوف تولیدی، توزیعی و خدماتی، در حوزه بهداشت و درمان و تخلفات بخش‌های پزشکی، دارویی درمانی، آزمایشگاه‌ها و کلینیک ها و حوزه قاچاق کالا و ارز دارای صلاحیت است گفت: سال گذشته در این سه‌حوزه 17 هزار و 221 پرونده به شعب تعزیرات حکومتی واصل شد که از این میزان 16 هزار و 990 پرونده مختومه و 785 پرونده به سال 99 موکول شد.

 

وی با اشاره به اینکه محکومیت نقدی این پرونده‌ها بیش از 15 میلیارد تومان است خاطر نشان کرد: سایر محکومیت‌ها هم مثل نصب پارچه، محکومیت یا محرومیت از خدمات یا قطع سهمیه نیز به عنوان محکومیت در این پرونده‌ها دیده شده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان تاکید کرد: از 17 هزار و 221 پرونده، 13 هزار و 56 پرونده مربوط به کالا و خدمات، سه‌هزار و 346 پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز و 822 فقره نیز مربوط به حوزه بهداشت و درمان بوده است.

 

وی یاد آور شد: بیشترین تخلف سال گذشته در بخش کالا و خدمات مربوط به عدم درج قیمت با پنج‌هزار و 372 پرونده، گرانفروشی با چهار هزار و 10 پرونده و مابقی سایر تخلفات تعزیراتی مثل عرضه خارج از شبکه، عدم رعایت ضوابط قیمت‌گذاری، تقلب در کسب و ... است.

 

بیرانوندی با بیان اینکه سال گذشته 12 هزار و 25 پرونده در اجرای احکام مختومه و با بیش از 25 میلیارد تومان محکومیت وصولی به حساب خزانه دولت واریز شد ادامه داد: یک‌هزار و 203 اکیپ بازرسی تشکیل شد که چهار هزار و 115 بازرسی انجام، یک‌هزار و 536 واحد متخلف شناسایی و یک‌هزار و 176 واحد بدون تخلف را بازدید کردند، همچنین به یک‌هزار و 403 واحد تذکر داده و 170 پرونده تشکیل شد.

 

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات مراتب را از طریق سامانه 135 تعزیرات اطلاع دهند و بیان کرد: در سال 98 مردم خوزستان 571 بار به این سامانه مراجعه داشتند که از این تعداد 325 مورد شکوائیه و 144 مورد گزارش بوده و 102 مورد هم رد شده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان به اقدامات این سازمان در سه ماهه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر 785 پرونده‌ای که از سال گذشته باقی مانده بود، تا پایان خرداد سال جاری سه‌هزار و 171 پرونده تشکیل شده که از این تعداد سه‌هزار و 10 پرونده مختومه و فعلا 946 پرونده در دست رسیدگی است و در این حوزه بیش از 16 میلیارد تومان محکومیت نقدی وصول شده است.

 

وی با بیان اینکه بیشتر این گزارش‌ها در سال جاری مربوط به حوزه کالا و خدمات با 2 هزار و 197 پرونده، قاچاق کالا و ارز 666 فقره و بهداشت و درمان 308 پرونده بوده اضافه کرد: در همین بازه زمانی 2 هزار و 269 پرونده وارد اجرای احکام شده که از این تعداد 2 هزار و 42 پرونده مختومه و 48 میلیارد تومان نیز محکومیت نقدی داشته‌ایم.

 

بیراندوندی به اقدامات این سازمان در حوزه مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: سازمان تعزیرات از اسفند سال گذشته تاکنون در جهت مقابله با کرونا اقداماتی انجام داده که بیشتر تخلفات در حوزه بهداشت و درمان بوده است؛ در این راستا 91 اکیپ تشکیل شد که 504 مورد را بازرسی داشتند و 186 واحد متخلف شناسایی کردند، همچنین 89 واحد بدون تحلف و به 229 واحد هم تذکر داده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه به تعداد شکواییه ثبت شده در سامانه ۱۳۵ طی سه‌ماهه سال جاری اشاره کرد و اذعان داشت: مردم خوزستان در این سامانه ۱۶۴ بار ورود داشتند که ۶۳ مورد شکوائیه، ۷۶ مورد گزارش  داشتیم و ۲۳ مورد هم رد شده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان تصریح کرد: از همان اوایل کرونا از اول اسفند 98 تا 31 خرداد 99، 179 پرونده در زمینه احتکار و گرانفروشی مواد بهداشتی همچون ژل، الکل، مواد ضدعفونی، عرضه خارج از شبکه و ... تشکیل شد که در حال حاضر 167 پرونده مختومه شده و 12 پرونده در حال رسیدگی است و بیش از 360 میلیون تومان نیز جریمه از واحدهای متخلف داشتیم.

 

 

پایان پیام/72

نظر شما