شناسهٔ خبر: 40915983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی :

همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب پایدار بهره مند می شوند

استاندار خراسان جنوبی گفت: تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی از آب پایدار بهره مند می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معتمدیان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران رسانه های استان، از تشکیل سندیکای بانکی و تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه تکمیل مجتمع های آبرسانی استان از محل ماده ۵۶ خبر داد.
 وی ادامه داد: اعتبار تأمین شده برای تکمیل این ۳۷ مجتمع آبرسانی ۵۰۰ میلیارد تومان است.
 استاندار متذکر شد: در شرایط عادی و با تزریق اعتبارات سالانه، اجرای این پروژه ها ۱۲ سال زمان نیاز داشت اما با این اعتبار، کار در بازه زمانی دو ساله به نتیجه خواهد رسید.
 معتمدیان تصریح نمود: با تأمین این اعتبار و تکمیل مجتمع های آبرسانی، گام بزرگی در راستای تأمین آب ۵۰۰ روستایی برداشته می شود که سالهاست به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می گردند.
 وی انجام طرح تکمیل مجتمع های آبرسانی را یکی از برنامه های تعریف شده در سند سازگاری با کم آبی استان عنوان کرد و گفت: از دیگر برکات این سند، توجه به طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، سیستم های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت و... در کوتاه مدت است.
 شایان ذکر است: سند سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی به عنوان طرح پایلوت کشوری، مرداد ماه سال ۹۸ در نشست شورای عالی آب با حضور معاون اول رئیس جمهور به تصویب رسید. در قالب این طرح، میزان آب مورد نیاز استان تا سال ۱۴۲۵ مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس آن سالانه ۱۳۰ میلیون مترمکعب از بیلان منفی آب سفره‌های زیرزمینی و کسری مخازن آب استان جبران خواهد شد.

نظر شما