شناسهٔ خبر: 40832274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح ملی گام دوم تبلیغ در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اجرای "طرح ملی گام دوم تبلیغ" از امروز یکم تیرماه همزمان با سراسر کشور در سطح این استان نیز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ملی تبلیغ یک طرح جدید نیست زیرا  اقشار مختلف مردم هم‌اینک هم پای کار بوده و در این حوزه فعالند.

وی ادامه داد: با این وجود در چارچوب "طرح ملی گام دوم تبلیغ" علاوه بر سازماندهی و انسجام بیشتر، محتوا نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امر تبلیغ می‌بایست به عنوان یک مولفه جدید در حوزه فرهنگ شناخته شده و پیگیری شود. 

وی افزود: "طرح ملی گام دوم تبلیغ" بر مولفه‌های مردمی، عمومی و اجتماعی بودن و همراهی با گام دوم انقلاب شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی گلستانی ادامه داد: گرچه اجرای "طرح ملی گام دوم تبلیغ" از امروز آغاز شد اما بدون محدویت زمانی ادامه دارد تا فعالیت در این چارچوب تداوم داشته باشد. 

وی گفت: اصل اساسی در تبلیغ مردمی بر این است که همه شهروندان مبلغ اسلام ناب شده و باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در مولفه عمومی بودن هم اصل بر این است که از همه محیطها برای تبلیغ اسلام ناب بهره‌گیری صورت گیرد.

وی ادامه داد: آحاد جامعه اسلامی می‌بایست با یکدیگر همدل شوند تا خوبیها، اخلاق حسنه و معارف الهی هرچه بهتر و گسترده‌تر نشر یافته و از وقوع منکرات جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی گلستانی همچنین رسانه را بستری مناسب برای این مهم توصیف و بیان کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی بستر مناسبی برای ایجاد شبکه‌های مردمی تبلیغ دینی و گسترش معارف اسلامی هستند. 

اهمیت تبلیغات 

"تبلیغات" به معنای مجموعه اعمال گفتاری، نوشتاری، رفتاری و تصویری است که به منظور نفوذ و تاثیرگذاری بر شخصیت، افکار، عقاید و احساسات مخاطبان سازماندهی شده و برای جهت بخشیدن به آنان در راستای هدف و مقصدی مشخص، هویت پیدا می‌کند. بر این اساس تبلیغات در بینش و فرهنگ اسلامی جایگاهی رفیع و ویژه دارد.

یکم تیر ماه سال ۱۳۶۰ "سازمان تبلیغات اسلامی" به فرمان امام خمینی (ره) با هدف هدف اعتلای فرهنگ اسلامی، تبیین و ترویج شاخصهای اعتقادی، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی مردمی، تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست آن، بررسی تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، شناسایی نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه و طراحی برنامه و شیوه‌های تبلیغی نوین تاسیس شد.

به همین مناسبت یکم تیر ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان "روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی" نامگذاری شده است.

از دیدگاه امام راحل چنانکه فرموده بودند "تبلیغات امر مهمی است لذا باید با تبلیغات صحیح، اسلام را آنگونه که هست به دنیا معرفی نمود. بالاترین چیزی که می‌تواند انقلاب اسلامی را به ثمر رسانده و صادر کند تبلیغات صحیح است." 

معرفی همایش 

"همایش سراسری گام دوم تبلیغ" با هدف ابلاغ پیامهای "فرهنگ مظلوم است و باید متحول شود، تبلیغ مهم است و باید متحول شود، تحول فرهنگ و تبلیغ به وسعت مردم است و می‌تواند گرههای کشور را باز کند، ما می‌خواهیم از نسل قدیم و جدید مبلغان دین در صنوف اخیر تقدیر کنیم" از سوی سازمان تبلیغات اسلامی طراحی و اجرا شده است.

پیش از این، معاون راهبری استانها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی که مسوولیت دبیری این همایش را نیز بر عهده دارد گفته بود: این سازمان با برپایی همایش گام دوم تبلیغ قصد دارد با شناسایی، تقویت و شبکه‌سازی هسته‌های مقاومت و حلقه‌های میانی حوزه تبلیغ زمینه را برای مردمی‌سازی تبلیغ هموارتر کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روح‌الله حریزاوی همچنین محورهای اصلی همایش سراسری گام دوم تبلیغ را "الگوی تبلیغ اسلام ناب، الگوی تحول در تبلیغ، الگوی حکمرانی نوین فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی، مردمی‌سازی تبلیغ، الگوی پیشرفت انقلاب اسلامی در قرن ۱۵هجری و سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی" اعلام کرد.

وی برنامه‌های اصلی "همایش سراسری گام دوم تبلیغ" را هم در سه ساحت "تبیین، تقدیر و تکریم" شامل "تبیین ابعاد تحول در تبلیغات اسلامی، راه طی شده و افق آینده، تبیین رسالت و نقشه تعاملی متولیان امر تبلیغ در گام دوم انقلاب اسلامی، تقدیر از جوانان خلاق و موفق در عرصه تبلیغ و تکریم پیشکسوتان تبلیغ، مبلغان موفق، خانواده شهدا و جانبازان امر تبلیغ" برشمرد.

برنامه‌های "همایش سراسری گام دوم تبلیغ" روز یکم تیر ماه ۱۳۹۹ طی مراسمی با حضور مسوولان قوای مقننه و قضاییه، مسوولان بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمیته امداد امام (ره) و سایر دستگاههای فرهنگی تبلیغی کشور، خبرگان و نخبگان تبلیغی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسوولان سابق و فعلی سازمان تبلیغات اسلامی در سطح ملی و در سطح استانی با حضور مسوولان فرهنگی استانی، افراد و گروههای فعال در حوزه فرهنگی و تبلیغی برگزار می‌شود.

نظر شما