شناسهٔ خبر: 40798111 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برای ادامه زندگی بشر؛

چگونه از گیاهان انرژی قابل استفاده بگیریم؟

گروهی از دانشمندان برای ادامه زندگی بشر به دنبال راهی برای استفاده از گیاهان به عنوان منابع جدید تولید انرژی هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان بیان کردند که از گیاهان هیدروژن تولید کرده و امیدوارند در نهایت بتوانند از پوشش گیاهی برای تولید برق استفاده کنند. این کشف با استفاده از جلبک‌های میکروسکوپی (یک گیاه آبی) در یک آزمایشگاه تحقیقاتی انجام شده است.

Iftach Yacoby مدیر این آزمایشگاه انرژی تجدیدپذیر گفت: «برای اتصال یک دستگاه به برق، فقط باید به یک نقطه برقی وصل شوید. اما در مورد گیاهان، نمی‌دانیم که نقطه اتصال برق کجاست!»

محققان آنزیمی را در نمونه‌های جلبکی قراردادند و مشاهده کردند که گیاه، هیدروژن تولید می‌کند؛ منبع انرژی که هم‌اکنون به عنوان سوخت وسایل نقلیه استفاده می‌شود.

Yacoby گفت: «ما نمی‌دانیم که این موضوع دقیقا کار می‌کند یا نه، اما باور داریم که این پتانسیل را دارد. از لحظه‌ای که متوجه شدیم چگونه از گیاهان به عنوان منابع انرژی استفاده کنیم، گزینه‌های زیادی پیشروی ما قرار گرفت.»

وی گفت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که گیاهان پتانسیل تولید برق را دارند، در حالی که هشدار می‌دهد ۲۰ سال طول می‌کشد تا جهان از این یافته‌ها بهره ببرد. موارد بسیاری وجود دارد که می‌توانیم به لطف نتایج تحقیقات خود انجام دهیم و آینده به ما خواهد گفت که نتیجه آن‌ها چیست.
 

نظر شما