شناسهٔ خبر: 40760366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی آمریکا؛

پیشتازی 14 درصدی بایدن در نظرسنجی ها/ اوباما برای تامین هزینه های انتخاباتی به بایدن ملحق می شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری بین رای دهندگان واجد شرایط آمریکایی با کسب 49 درصد آرا از دونالد ترامپ با احراز 35 درصد آرا جلو افتاده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، موسسه نظرسنجی اِباکیوس  که اعلام کرده دقیق ترین نظرسنجی ها را درباره انتخابات فدرال در سال 2019 انجام داده بود، در حالی که کمتر از 150 روز به انتخابات آمریکا مانده، از مردم آمریکا درباره گزینه آنها در انتخابات پیش رو پرسیده است.
این رسانه افزود: ترامپ در انتخابات سال 2016 پیروز شد هر چند که حمایت عمومی از او سه درصد کاهش یافته است. با این حال آمار جدید این شرکت نشان می دهد او امسال مسیر دشواری را در پیش دارد به ویژه اینکه بین رای دهندگان واجد شرایط با اختلافی 14 درصدی از بایدن نامزد دموکرات ها عقب است.
این نتایج نشان داد در ایالت های تاثیرگذار در انتخابات که ترامپ در سال 2016 آرای بیشتری را کسب کرد بایدن با اختلاف 17 مرکز جلو است. در ایالات های حامی حزب دموکرات با اختلاف 22 درصدی در مقایسه با ترامپ پیشتاز است اما در ایالت های حامی جمهوریخواهان ترامپ با اختلاف 2 مرکز از بایدن جلوتر است.
این نتایج همچنین نشان داد بایدن بین رای دهندگان 50 و زیر 50 سال، با اختلاف بیشتری از ترامپ جلو است در حالی که حمایت از ترامپ بین رای دهندگان واجد شرایط 51 ساله و بالاتر در مقایسه با بایدن بیشتر است.
در بین رای دهندگان سفیدپوست (70 درصد رای دهندگان)، رقابت ترامپ و بایدن با 44 در مقابل 43 درصد آرا تنگاتنگ است. بایدن با اختلاف 77 مقابل 6 درصد، مورد حمایت رای دهندگان سیاهپوست است و در بین رای دهندگان هیسپانیک یا لاتین تبارها 61 در مقابل 19 درصد بوده است.


اوباما برای تامین هزینه های انتخاباتی به بایدن ملحق می شود
رئیس جمهور سابق آمریکا برای نخستین بار هفته آینده با نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 همراه خواهد شد تا بخشی از هزینه های مربوط به رقابت های انتخاباتی را تامین کند.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی کنگره، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قرار است هفته آینده به جو بایدن معاون سابقش و نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 ملحق شود تا بخشی از هزینه های مالی رقابت های انتخاباتی را جذب کند. البته این مراسم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، وبگاه خبری اکسیوس نیز اعلام کرده است که کمپین انتخاباتی جو بایدن قصد دارد ده ها هزار نفر از کسانی را که قصد کمک به رقابت های انتخاباتی وی را دارند، به این مراسم دعوت کند.
باراک اوباما نیز از همه کسانی که می توانند حتی مقدار ناچیزی به کمپین انتخاباتی بایدن کمک مالی کنند، دعوت کرده است تا در این مراسم که به صورت مجازی برگزار می شود، شرکت کنند.
اوباما گفته است که این انتخابات مهمترین انتخابات در طول زندگی مردم آمریکا خواهد بود.
کمپین انتخاباتی بایدن قصد دارد کمک های مالی بیشتری را به صورت مجازی نسبت به پیت بوتیگیگ نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 کسب کند، او توانست در یک برنامه مجازی از 36 هزار نفر بیش از یک میلیون دلار کمک مالی جمع کند.
اوباما از همه آمریکایی با هر نوع سلیقه و سابقه سیاسی خواسته است تا با یکدیگر متحد شوند. وی گفته است که رای دادن به بایدن به بازسازی اقتصاد کشور کمک خواهد کرد و پوشش سلامت و درمان را گسترش خواهد داد.


ترامپ خطاب به بایدن: کار من برای سیاهان از اقدامات تو بیشتر بوده!
رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر رقیب انتخاباتی دموکرات خود را مورد انتقاد قرار داد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه بار دیگر علیه «جو بایدن» رقیب انتخاباتی دموکرات خود در ا نتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی به بدگوئی پرداخت.
رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص با انتشار پیامی توئیتری ادعا کرد: کاری که من در کمتر از 4 سال از جمله برای سیاه‌پوستان آمریکا انجام داده‌ام از اقداماتی که بایدن در بیش از 40 سال انجام داد، بیشتر است!
«دونالد ترامپ» که به خودشیفتگی و اغراق فعالیت های خود شهرت دارد، در این باره ادامه داد: بایدن چند دهه بخشی از تصمیمات شکست خورده بود. وی با توافقات تجای بد و جنگ‌های بی‌پایان، فقدان رهبری را کاملا نشان داد. او ضعیف و فرتوت است.
گفتنی است، ترامپ که به دلیل سیاست های داخلی و خارجی دولت خود با انتقادات گسترده ای مواجه است، دائما تلاش می کند تا خط مشی شکست خودره واشنگتن در اعصار پیشین را به گردن رقباءش انداخته؛ خود را از مشکلات امروز آمریکا و تبعات سنگین آن تبرئه کند.


هواداران «وارن» خواستار انتخاب او به عنوان معاون رئیس جمهور شدند

هواداران سناتور «الیزابت وارن» با ارسال نامه ای به «جو بایدن»، خواستار انتخاب این زن به عنوان معاون اول رئیس جمهور شدند.
به گزارش  واشنگتن پست، هواداران الیزابت وارن در نامه ای با توصیف وی به عنوان بهترین گزینه موجود برای تصدی پست معاونت ریاست جمهوری، از جو بایدن خواستند تا وی را به این سمت انتخاب کند.
این نامه پس از انتشار خبرهایی درباره اینکه وارن در میان گزینه های نهایی بایدن برای تصدی معاونت است، تهیه شده است.
بر اساس این گزارش، علاوه بر وارن افرادی چون سوزان رایس، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، سناتور «کامالا هریس»، «امی کلوبوچار» و «استیسی آبرامز »، به عنوان گزینه های احتمالی پست معاونت بایدن یاد می شود.
در این میان امکان اینکه یک فرد سیاه پوست به این سمت انتخاب شود بسیار زیاد است و همین امر شانس کاملا هریس را در میان گرینه های دیگر افزایش داده است.


ترامپ: اگر در انتخابات پیروز نشوم سراغ کارهای دیگر می روم
 رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت در صورت شکست در این انتخابات به کار خود ادامه داده و سراغ کارهای دیگر خواهد رفت.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا احتمال باخت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را پذیرفت و گفت که در صورت پیروز نشدن در این انتخابات به کار خود ادامه داده و سراغ کارهای دیگر خواهد رفت.
ترامپ در گفتگو با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به اتهامات اخیر جو بایدن گفت: اگر در انتخابات ماه نوامبر پیروز نشوم به کار خود ادامه می دهم و مشغول کار دیگری می‌شوم.
وی در ادامه درباره شکست خود در انتخابات گفت: من فکر می‌کنم این موضوع اتفاق خیلی بدی برای کشورمان خواهد بود.
«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخیراً نسبت به اینکه امکان دارد ترامپ در صورت شکست در انتخابات قدرت را تحویل ندهد، ابراز نگرانی کرده بود.
وی در عین حال بر استفاده از ارتش برای بیرون کردن ترامپ از کاخ سفید در این صورت تاکید کرد


نگرانی نتانیاهو از تغییر موضع دولت آمریکا
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تعدادی از مقامات این رژیم امروز (یکشنبه) در نشستی به همراه «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین اشغالی شرکت کردند.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تعدادی از مقامات این رژیم امروز (یکشنبه) در نشستی به همراه «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین اشغالی شرکت کردند.
 به نوشته وبگاه العهد، در این نشست که وزیر ارتش و رئیس پارلمان و مسئول هیأ‌ت اسرائیل در «کمیته ترسیم نقشه اسرائیل و آمریکا» حضور داشتند، حاضرین در خصوص آخرین موضع واشنگتن در خصوص اشغال کرانه باختری به رایزنی پرداختند. آمریکا اخیرا اعلام کرده است که با اجرای این طرح به صورت محدود موافق است و منتظر است تا موضع واحد تل آویو در این خصوص مشخص شود.
به گفته شبکه اسرائیلی کان، فشارهای اردن و کشورهای عربی خلیج فارس بر دولت آمریکا برای متقاعد کردن اسرائیل جهت تعویق اشغال کرانه باختری، موجب شده است تا نتانیاهو از اینکه نتواند تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر پیش رو، طرح اشغال را تکمیل کند و نظر دولت ترامپ نیز تغییر کرده باشد؛ نگران شود.
اخیرا «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اجرای کامل طرح اشغال کرانه باختری مخالفت کرده و «بنی گانتز» وزیر ارتش این رژیم نیز حامی این ایده است؛ تا جایی که دولت آمریکا به مقامات اسرائیلی گفته است که تا پیش از اجرای طرح مذکور می‌بایست توافق کاملی میان حزب لیکود و آبی-سفید ایجاد شود.






نظر شما