شناسهٔ خبر: 40732990 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی آمریکا؛

سی ان ان: شانس پیروزی ترامپ در انتخابات 20 درصد است/ دموکرات‌ها نگران مصادره انتخابات هستند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-نتایج نظرسنجی جدید سراسری در آمریکا نشان می دهد، گرچه 39 درصد از آمریکایی ها عملکرد ترامپ در ریاست جمهوری را تایید کرده اند، اما 57 درصد همچنان با آن مخالفت می کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، نتیجه نظرسنجی گالوپ هم راستا با متوسط نظرسنجی هاست که نشان می دهد میانگین رضایت از ترامپ در میان بزرگسالان و مشخصا میان رای دهندگان بین 40 تا 45 درصد است.
با این حال همچنان پنج ماه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا زمان باقی مانده که زمان زیادی برای آن است که یک رئیس جمهور روند رقابت را تغییر دهد. در واقع نتایج نظرسنجی های شانه به شانه گاهی در همین فاصله باقی مانده تا موعد برگزاری انتخابات تغییرات چشمگیری پیدا می کنند اما به طور سنتی، درصد محبوبیت رئیس جمهوری در آمریکا در فاصله ژوئن سال انتخاباتی تا روز انتخابات تغییر چندانی نمی کند.
در مقطع فعلی، احتمالا میزان رضایت از ترامپ همچنان تا آن زمان زیر 50 درصد باقی خواهد ماند و میزان رضایت خالص از او (افراد راضی و ناراضی)، زمانی که مردم رای بدهند، منفی می شود. این امر می تواند برای ترامپ، با توجه به ارتباط قوی میان میزان محبوبیت با شانس پیروزی مجدد در انتخابات، بسیار آزاردهنده باشد.
از 1940 تاکنون 13 رئیس جمهوری در آمریکا بودند که در دوران انجام نظرسنجی ها مجددا نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده اند. بررسی میانگین محبوبیت این روسای جمهوری آمریکا نشان می دهد که نرخ محبوبیت آن ها معمولا در دوره زمانی که از الان تا انتخابات باقی مانده، تنها سه درصد تغییر داشته است.
بر همین اساس، ترامپ تا آن موقع نهایتا بتواند محبوبیت خود را تا میزان کمی بالای 40 درصد بکشاند.ترامپ در زمان انتخابات میان دوره 2018 آمریکا که در جریان آن حزبش کنترل مجلس نمایندگان را از دست داد، محبوبیت مشابهی داشت.

دموکرات‌ها نگران مصادره انتخابات 2020 به نفع ترامپ هستند
همزمان با ناآرامی‌ها و افزایش نارضایتی در آمریکا، دموکرات‌ها سرکوب رای‌دهندگان را یکی از نگرانی‌های بزرگ در سلامت انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 ارزیابی می‌کنند که می‌تواند در نهایت به مصادره نتایج انتخابات به نفع دونالد ترامپ تمام شود.
به گزارش روز دوشنبه تارنمای هیل، دموکرات ها می گویند نشانه های نگران کننده فراوانی در انتخابات مقدماتی اخیر در جورجیا وجود داشته است. در حالی که رای دهندگان در صف های طولانی ایستاده بودند، دستگاه های اخذ آرا دچار اختلال شدند و کارمندان حوزه های رای گیری اغلب در اماکنی با بیشترین جمعیت رای دهنده فاقد تجهیزات کافی برای رفع این مشکل بودند.
یک کارشناس مسائل راهبردی دموکرات ها در این زمینه درباره نگرانی دموکرات ها از سرکوب رای دهندگان در انتخابات سراسری که دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا با جو بایدن نامزد دموکرات ها رقابت خواهد کرد، گفت: کمیته ملی جمهوریخواهان براساس یک حکم توافقی چندین سال را صرف سرکوب رای دهندگان اقلیت کرد و اکنون این حکم لغو شده است. ترامپ و جمهوریخواهان علنا از این که می توانند به عقب برگردند و مانع رای دادن مردم شوند، به خود می بالند.
کارشناس مربوطه گفت: این یک نگرانی مشروع است، هرچه قدر رای دهندگان کمتری وجودداشته باشند شانس پیروزی جمهوریخواهان بالا می رود.
بایدن به تازگی در برنامه «دیلی شو» علنا درباره سرکوب رای دهندگان ابراز نگرانی کرد.
وی به مخالفت ترامپ با رای دادن از طریق پست الکترونیکی اشاره کرد و آن را کلاهبرداری توصیف کرد هرچند که خود او اوایل سال جاری میلادی از طریق پست الکترونیک در انتخابات مقدماتی فلوریدا رای داد.
بایدن و برخی دیگر از دموکرات ها نگران آن هستند که ترامپ همچنان سیستم رای گیری با استفاده از پست الکترونیکی را به ویژه در سالی که بیشتر رای دهندگان با توجه به همه گیری کرونا ممکن است از این گزینه استفاده کنند، محکوم کند.
کیلی مک انانی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با رد اظهارات بایدن آن را «مسخره» توصیف و بایدن را به اشاعه تئوری توطئه متهم کرد.
کلمی هریس استادیار تاریخ آمریکا در دانشگاه نیویورک گفت انتخابات مقدماتی جورجیا دموکرات ها را دچار تردید کرده است.
او به این حقیقت اشاره کرده که ترامپ در این انتخابات نه تنها بیشترین آرا را در مقایسه با نامزدهای دموکرات کسب کرد بلکه تعداد آرای او در انتخابات مقدماتی سال 2012میلادی باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز بیشتر بود.
وی افزود: رای دهندگان آمریکایی آفریقایی تبار در دو منطقه فالتون و دکالب که بیشتری جمعیت سیاه پوست را دارد، «سطح جدیدی از سرکوب رای دهندگان» را تجربه کردند. این اولین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می دهد و در سال های 2016 و 2018 نیز 87 هزار نفر فرصت رای دادن نداشتند.
این استاد آمریکایی گفت: فقدان نظارت فدرال آنچنان که در ایالت جورجیا رخ داد باید دموکرات ها را عمیقا نگران کند. در واقع اتفاقی که در این ایالت افتاد نشان می دهد که ترامپ و جمهوریخواهان می توانند انتخابات را به نفع خود مصادره کنند

نژادپرستی در آمریکا نهادینه شده است    
جو بایدن گفت ، نه تنها در ساختار نیرو های انتظامی آمریکا، بلکه در تشکیلات نظام حاکمه، نژادپرستی سیستماتیک مشهود است.
 جو بایدن نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور، به وجود نژادپرستی سیستماتیک در ساختار نیرو های انتظامی آمریکا اذعان کرد.
بایدن در مصاحبه با سی ان ان گفت:" یقیناً نه تنها در ساختار نیرو های انتظامی آمریکا، بلکه در تشکیلات نظام حاکمه، نژادپرستی سیستماتیک مشهود است. در همه جا، در آموزش و پرورش، و در همه کار هایی که انجام می دهیم. این واقعیت دارد و نهادینه شده است. "

نگرانی نتانیاهو از تغییر موضع دولت آمریکا در خصوص اشغال کرانه باختری
نتانیاهو از اینکه نتواند تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر پیش رو، طرح اشغال را تکمیل کند و نظر دولت ترامپ نیز تغییر کرده باشد؛ نگران شده است.
 یک شبکه صهیونیستی گفت بنیامین نتانیاهو از تغییر موضع ترامپ در خصوص طرح اشغال کرانه باختری و عدم موفقیت در اجرای این طرح بیمناک است.
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تعدادی از مقامات این رژیم امروز (یکشنبه) در نشستی به همراه «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین اشغالی شرکت کردند.
به نوشته وبگاه العهد، در این نشست که وزیر ارتش و رئیس پارلمان و مسئول هیأ ت اسرائیل در «کمیته ترسیم نقشه اسرائیل و آمریکا» حضور داشتند، حاضرین در خصوص آخرین موضع واشنگتن در خصوص اشغال کرانه باختری به رایزنی پرداختند. آمریکا اخیرا اعلام کرده است که با اجرای این طرح به صورت محدود موافق است و منتظر است تا موضع واحد تل آویو در این خصوص مشخص شود.
به گفته شبکه اسرائیلی کان، فشارهای اردن و کشورهای عربی خلیج فارس بر دولت آمریکا برای متقاعد کردن اسرائیل جهت تعویق اشغال کرانه باختری، موجب شده است تا نتانیاهو از اینکه نتواند تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر پیش رو، طرح اشغال را تکمیل کند و نظر دولت ترامپ نیز تغییر کرده باشد؛ نگران شود.
اخیرا «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اجرای کامل طرح اشغال کرانه باختری مخالفت کرده و «بنی گانتز» وزیر ارتش این رژیم نیز حامی این ایده است؛ تا جایی که دولت آمریکا به مقامات اسرائیلی گفته است که تا پیش از اجرای طرح مذکور می بایست توافق کاملی میان حزب لیکود و آبی-سفید ایجاد شود.

برنی سندرز: هدف ما شکست خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ مدرن آمریکاست
سناتور برنی سندرز، نامزد پیشین انتخابات آمریکا اعلام کرد که هدف حزب دموکرات، شکست خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ مدرن ایالات متحده است.
 برنی سندرز، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به نفع جو بایدن کناره‌گیری کرده بود، مجددا از نامزد نهایی دموکرات‌ها حمایت و اعلام کرد که همه دموکرات‌ها باید برای شکست ترامپ از جو بایدن تلاش کنند. 
برنی سندرز روز شنبه طی پیامی که حساب توییتری نشریه هیل آن را بازنشر کرده، تاکید کرد: «هدف همه ما در حزب دموکرات شکست خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ مدرن آمریکاست».
وی در ادامه افرود: «همه ما در حزب دموکرات با یکدیگر در برخی از مسائل اختلاف نظر داریم، اما چیزی که اکنون برای همه ما محرز است اتفاق نظر بر شکست دونالد ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری است».
حزب دموکرات چندی پیش اعلام کرد که جو بایدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور شرکت خواهد کرد. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، جو بایدن با اختلاف قابل توجهی از دونالد ترامپ پیش است.
به گفته ترامپ، نتایج این نظرسنجی‌ها برای او مهم نیست! رکود بی‌سابقه ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین خشونت پلیس در سرکوب اعتراضات اخیر در این کشور از جمله عواملی بود که به کاهش محبوبیت ترامپ منجر شده است.

 انتخاب  معاون احتمالی  بایدن؛ از زنان تا رنگین پوستان 
بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی کمپین ریاست جمهوری جو بایدن دست به انجام چند دور مصاحبه با چند گزینه برای انتخاب نامزد معاونت وی در انتخابات ریاست جمهوری زده و به جمع آوری مجموعه‌ای از اسناد خصوصی درباره برخی از آنها پرداخته است.
 چند منبع آگاه به این پروسه به نیویورک تایمز گفتند، تیم جستجو و بررسی معاون جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا، با حدود 12 گزینه زن برای این مورد تماس گرفته و هشت یا 9 نفر از آنها با تمرکز بیشتری مورد بررسی هستند.
بر اساس گزارش پایگاه هیل، از جمله گزینه‌هایی که نسبت به بقیه ممکن است از شانس بیشستری برخوردار باشند کامالا هریس و الیزابت وارن، ال دمینگز، نماینده دموکرات ایالت فلوریدا و کیشا لانس باتمز، شهردار شهر آتلانتا که گفته شده نفر اول نسبت به بقیه برای انتخاب به عنوان نامزد معاونت رئیس جمهور پیشتاز است.
منابع خبری به نیویورک تایمز تصریح کردند سوزان رایس، مشاور امنیت ملی سابق دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز از سوی تیم بایدن مورد مصاحبه قرار گرفته است.
فرآیند بررسی مذکور در حالی شدت پیدا کرده که ناآرامی ها در اعتراض به قتل جورج فلوید به دست پلیس در شهر مینیاپولیس آمریکا همچنان ادامه دارد.
بایدن پیشتر متعهد شده بود به این که یک زن را نامزد معاونتش در انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرده و همچنین یک زن سیاهپوست را به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا تعیین کند. با این حال گزارش شد که فشارها بر او برای انتخاب یک زن رنگین پوست به عنوان نامزد معاونتش به عنوان تاکتیکی برای جلب آراء رای دهندگان رنگین پوست به وی افزایش یافته است.

نظر شما