شناسهٔ خبر: 40755566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«تشنه‌لبی» در سواحل خلیج فارس/ کم‌آبی «سوزا» ادامه دارد

رئیس شورای اسلامی شهر سوزا گفت: مشکل آب آشامیدنی شهر سوزا با گذشت حدود ۲ ماه از اعلام پایداری آبرسانی همچنان حل نشده است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم ملاحی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم، اظهار داشت: مشکل آب آشامیدنی شهر سوزا با گذشت حدود ۲ ماه از اعلام پایداری حل آن همچنان حل نشده است.

وی افزود: بسیاری از مردم شهر به ناچار از آب چاه استفاده می‌کنند و برخی نیز مجبور هستند آب را از تانکرهای پنج مترمکعبی به قیمت یک میلیون ریال خریداری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر سوزا تصریح کرد: ظرفیت آبشیرین‌کن پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و بر همین اساس شهر سوزا به چند منطقه تقسیم شده که آب لوله‌کشی هر منطقه به طور میانگین هر ۲۰ روز یکبار وصل می‌شود.

ملاحی ادامه داد: آبگیری در این زمان نیز پاسخگوی نیاز مردم نبوده و البته آب لوله‌کشی شهر هم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: تداوم این روند نارضایتی اهالی را به همراه داشته و انتظار است اقدام موثری در راستای حل این معضل انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سوزا خاطرنشان کرد: انتظاراست سازمان منطقه آزاد قشم نیز در حل اساسی و ابتدایی‌ترین نیاز مردم این جزیره که همان معضل کم‌آبی است مشارکت کند.

مشکل آب سوزا حاد نیست/ پیگیری‌ برای حل مشکلات ادامه دارد

سلمان افروشه مدیر آب و فاضلاب شهرستان قشم نیز اظهار داشت: هفته گذشته نشستی به منظور طرح مشکلات پیش آمده با حضور مسوولان شهر سوزا و شهرستان برگزار و عمده دلایل بروز مشکل تشریح شد.

وی افزود: هم اینک ۲ فاز از آبشیرین‌کن با ظرفیتی حدود ۸۰۰ مترمکعب در مدار قرار دارد و همواره آب در شهر سوزا وجود دارد که البته نیاز شهر را به طور کامل پاسخگو نیست و به طور میانگین هفته‌ای یکبار نوبت آبگیری به هر محله می‌رسد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان قشم تصریح کرد: در این بین ممکن است برخی مشکلات تاسیساتی خارج از کنترل نیز رخ دهد که زمان آبرسانی قدری طولانی‌تر شود.

افروشه ادامه داد: پیگیری‌ها برای در مدار قرار گرفتن فاز سوم آبشیرین‌کن به صورت روزانه در حال انجام است که با به ثمر نشستن آن نیاز شهر برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین پیگیری‌هایی که امروز در مرکز استان انجام شد پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ روز دیگر مطالبات سرمایه‌گذار برای فاز سوم پرداخت گردد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

نظر شما