شناسهٔ خبر: 4074571 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

کاروان هاي راهيان نور دانشگاه خودسازي نسل سوم انقلاب است

مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: نسل سوم انقلاب اسلامي ايران که بحبوحه به ثمر رسيدن نهال انقلاب و همچنين هشت سال دفاع مقدس را از نزديک درک نکرده اند، مي توانند با حضور در قالب کاروان هاي راهيان نور از اين فرصت به عنوان دانشگاهي انسان ساز بهره مند گردند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ سرهنگ محمدي با بيان اين مطلب که امسال کرمانشاه آمادگي لازم را براي پذيرايي از زائرين راهيان نور در ايام نوروز دارد، ابراز داشت: با توجه به اين مهم که طي سال هاي گذشته حرکت کاروان هاي راهيان نور تنها به مناطق جنوبي اختصاص داشت، اما امسال کرمانشاه نيز با تمام قوا و امکانات آماده پذيرايي از زوار سراسر کشور از يادمان ها و زيارتگاه هاي هشت سال دفاع مقدس در اين استان است.
وي از از اعلام آمادگي تمامي يادمان ها و زيارتگاه هاي استان در طول سال خبر داد و گفت: اميد است توجه بيش از پيش جامعه جوان کشور براي حضور در اين کاروان هاي معنوي و بازديد از مناطق عملياتي جنگ تحميلي در غرب کشور گامي مستحک را در نهادينه سازي فرهنگ ايثار و شهادت داشته باشد.
وي در ادامه با اشاره به مصوب شدن پروژه‌هاي خوبي در جريان سفرمقام معظم رهبري در مهر ماه سال 90 به استان کرمانشاه، گفت: يکي از مهمترين اين پروژه‌ها طرح گسترش يادمان مرصاد است که در حال اجرا مي‌باشد و پيش بيني مي‌شود در ايام هفته دفاع مقدس سال آينده افتتاح شود.
محمدي نصب گنبد، گسترش فضاي فرهنگي، کنار گذر، فضاي بزرگ پارکينگي و ايجاد سايت‌هايي براي نصب چهار فروند هلي کوپتر را از برنامه‌هاي در حال اجرا براي گسترش يادمان مرصاد دانست.
مدير کل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان کرمانشاه مرکز فرهنگي شهداي گيلانغرب، يادمان شهداي هرسين، حرم شهداي گمنام پادگان ابوذر، حرم شهداي گمنام سومار، حرم شهداي گمنام اسلام آباد، يادمان مطلع الفجر، يادمان شهداي پيشمرگ کرد مسلمان و... را از جمله پروژه‌هاي در دست ساخت اداره کل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان در شرايط کنوني دانست.
محمدي با بيان اينکه فعاليت کاروان‌هاي راهيان نور در سال 84 و با بازديد 400 هزار نفري در آن سال آغاز شد، گفت: بر اساس آمار هاي موجود سال گذشته بيش از چهارميليون نفر از زيارتگاه‌ها و يادمان‌هاي کشور بازديد به عمل آوردند که 48 درصد از اين بازديدها خانوادگي و از طريق خودروهاي شخصي انجام گرفت.
مدير کل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: بر اساس آمارها 80 درصد بازديدکنندگان زيارتگاه‌ها و يادمان‌هاي کشور را جوانان با سنين بين 13 تا 30 سال تشکيل مي‌دهند.

نظر شما