شناسهٔ خبر: 4068551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسئول سازمان اردویی سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه خبر داد

بازدید 720 هزار نفری راهیان‌نور از مناطق عملیاتی کرمانشاه

مسئول سازمان اردویی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه از بازدید 720 هزار نفری راهیان نور از مناطق عملیاتی و یادمان‌ها و زیارتگاه‌های استان کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی یوسفی‌راد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه به‌مناسبت روز ملی راهیان نور، اظهار کرد: حرکت مقدس و عظیم راهیان نور در امتداد دوران دفاع مقدس است.

وی دفاع مقدس را نشأت گرفته از نهضت عاشورایی دانست و بیان داشت: آسایش و آرامش حاکم بر کشور مدیون و مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

مسئول سازمان اردویی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: به زعم اکثر مسئولان کشور عملیات فرهنگی عظیمی که در قالب راهیان نور در حال انجام است موثرترین اقدام فرهنگی به‌شمار می‌رود.

یوسفی‌راد با اشاره به حضور بازدیدکنندگان خارجی در یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان کرمانشاه، افزود: امید است با تلاش‌های انجام شده این روز را روز جهانی ثبت کنیم زیرا دوران هشت سال دفاع مقدس بخش مهمی از حافظه تاریخی ملت ایران در دوران پرافتخار انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان اردویی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه بیان داشت: دیدار از جبهه‌های حق علیه باطل و لمس کردن واقعیات دوران دفاع مقدس با حضور در آنها این اسطوره‌های دست‌نیافتنی را به واقعیت تبدیل می‌کند و اثر این اتفاق در زندگی غیرقابل وصف است.

یوسفی‌راد با اشاره به آمار روزافزون حضور راهیان نور در استان کرمانشاه، ادامه داد: کرمانشاه در دو بعد میزبانی و اعزام کاروان‌های راهیان نور فعال است.

وی بیان داشت: در سال 93 در بخش اعزام راهیان نور عمومی به جنوب و غرب توفیقاتی حاصل شده است و 15 هزار و 263 نفر از استان کرمانشاه به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند که 9 هزار و 752 نفر از این تعداد برادران و پنج هزار و 511 نفر خواهران بوده‌اند.

به گفته یوسفی‌راد، امسال 15 هزار و 35 دانش‌آموز پسر و 9 هزار و 509 دانش‌آموز دختر در قالب طرح تحول آمادگی دفاعی از استان کرمانشاه به مناطق عملیاتی غرب و چهار هزار دانش‌آموز دختر نیز به جبهه جنوب اعزام شده‌اند.

وی بازدیدکنندگان یادمان‌ها و زیارت‌گاه‌های استان کرمانشاه را 720 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: این افراد از سراسر کشور به کرمانشاه سفر کرده‌اند و زائران از دورترین نقاط کشور و حتی از استان سیستان و بلوچستان نیز به کرمانشاه سفر کرده‌اند و به‌مدت دو ماه در استان اسکان داشته‌اند که این امر نشان‌دهنده وجود امکانات استقرار است.

مسئول سازمان اردویی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه امسال میزبان بیش از 100 هزار نفر در دوره‌های سه روزه بوده است و پیش‌بینی کرده‌ایم تا در لحظه تحویل سال مراسمی را در یادمان مرصاد با حضور کاروان‌های راهیان نور برپا کنیم.

وی اشاره‌ای به اردوگاه‌های استان کرد و افزود: اردوگاه‌های توحید با ظرفیت یک هزار و 400 نفر، شهید دکامی با ظرفیت 400 نفر، تنگ کنشت با ظرفیت 900 نفر و زائرسرای کربلا با ظرفیت 400 نفر در شهر کرمانشاه میزبان زائران هستند.

به گفته یوسفی‌راد، اردوگاه شهدای بازی‌دراز با ظرفیت 500 نفر، ایستگاه صلواتی سرپل‌ذهاب با 350 نفر و مرز خسروی با ظرفیت 250 نفر از دیگر اردوگاه‌های اسکان زائران محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: دو اردوگاه مجهز شهید مسعودیان اهواز با ظرفیت 600 نفر و امام رضا(ع) آبادان با ظرفیت 600 نفر در مناطق عملیاتی جنوب کشور نیز مخصوص کرمانشاه است.

بر اساس این گزارش،
در پایان این مراسم از زحمات علی‌ یوسفی‌راد مسئول سازمان اردویی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه و محمدعلی جلیلیان مسئول ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش استان کرمانشاه در حمایت از برنامه‌های راهیان نور با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/2700/ع40/ض1002

نظر شما