شناسهٔ خبر: 40712879 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هلند: تلاش اسرائیل برای الحاق کرانه باختری مانع تحقق صلح است

تهران - ایرنا - «استیو بلاک» وزیر خارجه هلند ضمن تاکید بر عدم مشروعیت شهرک‌های صهیونیست‌ نشین در اراضی اشغالی، طرح کابینه اسرئیل برای الحاق کرانه باختری را مانعی در مسیر تحقق صلح در فلسطین دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزیر خارجه هلند تاکید کرد که طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری نقض صریح قوانین بین المللی و تجربه‌ای خطرناک برای دیگر مناطق مورد نزاع و درگیر است و تحقق صلح و راه حل تشکیل دو کشور را غیر ممکن می سازد.

بلاک با اشاره به بیانیه صادر شده از «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ۱۸ ماه مه (۲۹ اردیبهشت) در رابطه با الحاق کرانه باختری، اظهار داشت که هلند و اتحادیه اروپا تلاش خواهند کرد تا رژیم صهیونیستی را از اجرای این طرح منصرف کنند.

رژیم صهیونیستی تصمیم دارد با وجود واکنش ها و مخالفت های گسترده بین المللی، طرح الحاق کرانه باختری را از ابتدای ماه جولای آینده (تیر ماه) به طور یکجانبه به اجرا بگذارد.

اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر اینکه این طرح را هرگز به رسمیت نمی شناسد، هشدار داده که اجرایی شدن آن ممکن است به تحریم رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی بسیاری از کشورهای اروپایی منجر شود.

برخی منابع نیز اعلام کرده اند که ممکن است رژیم اسرائیل با توجه به فشارهای گسترده بین المللی، طرح الحاق کرانه باختری را در چندین مرحله اجرا کند و در مرحله اول ۳ مجتمع بزرگ شهرک نشینی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

بیش از ۸۰ درصد از صهیونیست‌های ساکن کرانه باختری در این ۳ تجمع شهرک‌نشینی سکونت دارند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «بنی گانتس» رئیس ائتلاف «آبی و سفید» پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ابتدای ماه جولای (تیر ماه) توافق کردند.

رژیم اسرائیل قرار است در این گام بیش از ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

نظر شما