شناسهٔ خبر: 40675450 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

نویسنده صهیونیست با اشاره به مقاله دیپلمات اماراتی؛

امارات ید طولایی در برقراری رابطه با اسرائیل دارد!

نویسنده صهیونیست: مقاله العتیبة اولین نوع از نزدیکی وی با اسرائیل نیست، چرا که وی زمان اعلام توافق قرن در کنار

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی 21، "دانیال سلامی" نویسنده اسرائیلی در گزارشی برای روزنامه صهیونیستی « یدیعوت احرونوت» به بررسی ابعاد واکنش ها نسبت به مقاله "یوسف العتیبة" دیپلمات اماراتی پرداخت و در این باره نوشت: مقاله سفیر امارات در واشنگتن، واکنش های عربی گسترده ای را به دنبال داشت، به نحوی که ضمن محکومیت، آن را گدایی برای عادی سازی روابط با اسرائیل و نمونه ای از صهیونیسم عربی قلمداد کردند.

 

 این نویسنده صهیونیست با اشاره به نوع مواجهه رسانه های جهان عرب به این مقاله، مطرح کرد: شبکه ها و رسانه های سعودی اصلا به موضوع این مقاله نپرداختند، درحالی که رسانه های مخالف دولت امارات و کشورهایی که روابط آشکارتری با اسرائیل دارند، از این فرصت برای حمله به امارات استفاده کردند.

 

در بخشی از این گزارش آمده است: دلایل حمله کشورهای عربی به مقاله دیپلمات اماراتی بسیار است. اما مهمترین این است که وی عبارت «دولت فلسطین» را در مقاله خود ذکر نکرده و حزب الله را نیز سازمان تروریستی توصیف کرد.

 

در ادامه این گزارش می خوانیم: دو هواپیمای اماراتی حامل تجهیزات انسان دوستانه برای فلسطینیان که ماه گذشته در فرودگاه بن گورین به زمین نشست، فقط بهانه ای بود ( برای عادی سازی روابط با اسرائیل). ضمن آنکه نباید فراموش کرد، عربستان سعودی دیگر کشوری است که برای تقویت و عادی سازی روابط با اسرائیل تلاش می کند.

 

سلامی تاکید کرد: اعراب دیگری نیز پیش از یوسف العتیبة به زبان عبری صحبت می کردند و به صورت مستقیم مردم اسرائیل را مخاطب قرار دادند تا آنها را برای ایجاد صلح متقاعد و ترغیب کنند. اما تمام این تلاش ها به شکست انجامید، برای اینکه اسرائیل از سیطره بر اراضی دست نمی کشد مگر زمانی که هزینه اشغالگری را بپردازد.

 

این نویسنده صهیونیست در بخشی دیگر از گزارش خود افزود: مقاله العتیبة اولین نوع از نزدیکی وی با اسرائیل نیست، چرا که وی زمانی که توافق قرن اعلام شد در کنار "دونالد ترامپ" و "بنیامین نتانیاهو" قرار داشت ، ضمن آنکه فرود هواپیماهای اماراتی در داخل اراضی اسرائیل بخشی از این رویکرد امارات است.

 

در ادامه این گزارش با اشاره به واکنش  کاربران شبکه های اجتماعی به دیپلمات اماراتی عنوان شد: فعالان شبکه های اجتماعی توصیفات تندی را متوجه العتیبة کرده اند از جمله اینکه وی را پایین ترین شکل صهیونیسم عربی برشمرده اند، به دلیل اینکه العتیبة به صراحت با روزنامه اسرائیلی صحبت کرده و به حمایت از روند عادی سازی با اسرائیل، فروش زمین به آن و حضور در مراسم رونمایی از توافق قرن در واشنگتن افتخار می کند.

 

سلامی در پایان تاکید کرد: مقاله دیپلمات اماراتی تلاش برای نزدیکی به اسرائیل قلمداد می شود، علی رغم اینکه وی هشدار داده اجرای طرح الحاق توسط اسرائیل تاثیر منفی در روابط بین تل آویو و کشورهای عربی خواهد داشت.

 

الکیان الصهیونی یؤکد انه یبذل جهوداً کبیرة للتقرب من الإمارات

 

گفتنی است، "یوسف العتیبه"، سفیر امارات در سازمان ملل در مقاله‌ای با عنوان «یا الحاق یا سازش» برای روزنامه یدیعوت آحارونوت با برشمردن خطراتی که اجرای طرح اشغال برای ثبات منطقه و همچنین تلاش‌های تل‌آویو برای برقراری روابط با کشورهای عربی دارد، توضیح داد: امارات برنامه‌هایی را در پیش گرفت که به اسرائیل امتیازاتی اعطا می‌کرد. طرح الحاق، قطعا و فوراً آرزوهای اسرائیل برای بهبود روابط امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با جهان عرب و امارات را برهم می‌زند.

 

العتیبه گفته است که از جمله امتیازهایی که کشورش به رژیم صهیونیستی داده، این بوده است که حزب الله را سازمان تروریستی خوانده است و اقدامات تحریک‌آمیز حماس را محکوم کرده است.

 

سفیر امارات در سازمان ملل در بخش دیگری از این مقاله هم از دیگر امتیازهای کشورش به رژیم صهیونیستی از جمله حضور صهیونیست‌ها در نمایشگاه بین المللی اکسپو در دبی و حضور دیپلمات‌های اسرائیلی در ابوظبی گفت و تاکید کرد: ما انگیزه‌ها و گرایش‌های مثبتی به نفع اسرائیل برای روابط مستقیم نشان دادیم.

 

انتهای پیام/الف/ح

 

نظر شما