شناسهٔ خبر: 40653344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرداخت 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان در سال جاری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور از پرداخت 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی سالاری عصر امروز در نشست با بازنشستگان استان مرکزی اظهار کرد: توسعه خدمات نوین و تحول دیجیتال از سیاست‌های مهم و کلیدی سازمان تامین اجتماعی است که در این راستا شاهد حذف تاریخ اعتبار دفترچه‌های تأمین اجتماعی هستیم.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته استعلام اعتبار دفترچه‌ها با 6 روش قابل انجام است و دیگر نیازی به نصب مهر اعتبار و دفترچه‌های کاغذی نیست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور حذف دفترچه‌های کاغذی و احراز هویت الکترونیکی را از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد:  بیشترین مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی مربوط به تمدید اعتبار و یا تعویض دفترچه است که به منظور کاستن از حجم مراجعات این طرح به اجرا درآمده است.

۳۹ میلیون نفر برای تمدید دفترچه به تامین اجتماعی مراجعه دارند که ارایه این خدمات به‌صورت الکترونیکی و بدون حضور افراد از ابتدای خردادماه آغاز شده‌است

 

 سالاری بیان کرد: ۳۹ میلیون نفر برای تمدید دفترچه به تامین اجتماعی مراجعه دارند که ارایه این خدمات به‌صورت الکترونیکی و بدون حضور افراد از ابتدای خردادماه آغاز شده‌است.

وی تصریح کرد: علاوه بر حذف دفترچه درمان تامین اجتماعی، ارایه این خدمات با بهره‌گیری از کد ملی نیز عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: به منظور بهره‌مندی از خدمات با کد سامانه‌ای برای احراز هویت بیمه شدگان تامین اجتماعی آماده شده و فعالیت این سامانه از ماه آینده آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از کشور و پرداخت 8 هزار میلیارد تومان در سال گذشته گفت: ۵۵ هزار میلیارد تومان از این مطالبات قرار است از محل واگذاری سهام ۱۶ شرکت دولتی و همچنین از محل اسناد خزانه وصول شود.

۵۵ هزار میلیارد تومان از این مطالبات قرار است از محل واگذاری سهام ۱۶ شرکت دولتی و همچنین از محل اسناد خزانه وصول شود

سالاری تصریح کرد: امسال همچنین قرار است 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود که یک مرحله در آینده نزدیک و مابقی در پنج مرحله تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳ میلیون نفر معادل ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، اظهار کرد: آمار بیمه‌شده‌های زیر پوشش خدمات اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی  ۱۵ درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

سالاری افزود: هزینه ماهانه سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 7هزار میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان صرف امور درمان و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان در سایر حوزه‌ها شده که قرار است امسال ۹ هزار میلیارد تومان از هزینه‌های ماهانه در بخش پرداخت حقوق بازنشستگان، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در زمینه درمان و ۷۰۰ میلیارد تومان در سایر حوزه‌ها هزینه شود.

 سالاری در خصوص افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: این افزایش هر سال بر اساس مصوبه شورای عالی کار انجام می‌شود که تصویب آن به‌دلیل شیوع کرونا به امسال موکول شد که در صورت تصویب مابه تفاوت حقوق سه روز پس از تصویب به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

 با شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور میزان بیمه بیکاری بگیران از ۲۲۰ هزار نفر در کشور  به ۶۸۰ هزار نفر افزایش یافت

وی تاکید کرد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور میزان بیمه بیکاری بگیران از ۲۲۰ هزار نفر در کشور  به ۶۸۰ هزار نفر افزایش یافت که بر اساس تفاهم‌نامه سازمان تامین اجتماعی با دولت مقرر شد حقوق افرادی که در گذشته از خدمات بیمه بیکاری بهره مند بودند از سوی این سازمان و بقیه با همراهی دولت پرداخت شود.

 به گفته وی شیوع کرونا موجب کاهش 20 هزار میلیارد تومانی درآمد سازمان تامین اجتماعی شده که بخشی از کاهش درآمدها توسط دولت تامین شده‌است.

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: عملیات اجرایی ساختمای کانون بازنشستگان استان مرکزی سال گذشته با حضور مقام عالی وزارت کار و امور اجتماعی آغاز شد که با تکمیل آن خدمات شایسته‌ای به بازنشستگان ارائه خواهد شد.

 پرداخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی بسیار ناعادلانه است

 محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس نیز پرداخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی را بسیار ناعادلانه برشمرد و گفت: چرا باید در حالی که در برخی از مجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی از جمله شستا عده‌ای حقوق‌های چند ۱۰ میلیون تومانی دریافت کنند اما بازنشستگان با ۳۰ سال فعالیت ۲ میلیون تومان حقوق بگیرند؟

 انتهای پیام/ ق

نظر شما