شناسهٔ خبر: 40647578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس قوه قضائیه در شیراز تاکید کرد:

نباید اجازه داد زمین‌خواران سراغ سرمایه‌های ملی بیایند/ امروز مدعیان مبارزه با فساد در مجموعه قضایی هستند

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز مدعیان مبارزه با فساد در مجموعه قضایی هستند و باید دستگاه قضا سالم بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دیدار با روسای واحدهای قضایی و مدیران سازمان‌های تابع استان فارس افزود: سلامت برای دستگاه قضایی یک ارزش است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی افزود: کاهش ورودی پرونده کاهش جمعیت کیفری و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در استان فارس قابل تقدیر و توجه است و باید این شرایط حفظ شود و هم از کمیت کاسته شده و هم بر کیفیت افزوده شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید اجازه داد زمین خواران سراغ سرمایه‌های ملی بیایند و همه دستگاه‌ها باید این مورد را دنبال کنند، در مقدمه کار به ویژه در انشعابات غیرمجاز دنبال شود تا به دستگاه قضایی نرسد.

 وی با بیان اینکه قانون‌مداری در مجموعه استان فارس و توجه به نظارت‌های قانونی هر چه بیشتری تثبیت شود آرامش مردم افزایش می‌یابد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه افتخار من این است که سرباز رهبری باشم و خدمتگزار مردم هستم، گفت: امروز افتخار بزرگ برای همه ما گره‌گشایی از کار مردم است، این افتخار است که یک گره از کار مردم گشوده شود.

وی تصریح کرد: رسیدگی به درخواست‌های مردم و رفع مشکل از مردم از افتخارات همه ما است و باید سرلوحه کارها قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه سلامت دستگاه قضا را نکته مهمی دانست که باید به آن توجه شود و ادامه داد: در بین مجموعه قضایی یک درصد تخلف هم زیاد است .

وی گفت: کرامت انسان اعم از سازمان و شخص تا متهم و زندانی مورد توجه است که باید مجموعه دستگاه قضا کرامت را حفظ کند، همچنین برخورد با متهم نیز باید با کرامت باشد در تحقق  این موضوع‌ها نباید به یک جلسه و بخشنامه بسنده کرد بلکه باید جلوه داشته باشد .

رئیسی ادامه داد: به دلیل رعایت شرایط بهداشتی برنامه‌ریزی به گونه‌ای بوده که تعداد دیدارها محدود شود و از مردم استان فارس و قضات و دیگر همکاران عذرخواهی می‌کنم.

 

 

نظر شما