شناسهٔ خبر: 68730050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدرسه ۱۵ کلاسه امام رضا (ع) با مشارکت آستان قدس رضوی در جوانرود به بهره‌برداری رسید

کرمانشاه - ایرنا- مدرسه ۱۵ کلاسه امام رضا (ع) با مشارکت آستان قدس رضوی روز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور مسوولان ملی، استانی و منطقه‌ای در شهرستان جوانرود در شنال غربی استان کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در این مراسم با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۲ هزار مترمربع با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال با مشارکت بنیاد کرامت رضوی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه احداث شده است.

«محمدحسین استاد آقا» همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره ماموستا فخری امام جمعه فقید جوانرود، افزود: ۲ سال قبل در معیت مرحوم ماموستا فخری کلنگ ساخت این مدرسه را به زمین زدیم و با حمایت امام جمعه فعلی این شهرستان و سایر مسوولان استانی و شهرستان امروز شاهد بهره برداری از مدرسه آن هستیم.

مدرسه ۱۵ کلاسه امام رضا (ع) با مشارکت آستان قدس رضوی در جوانرود به بهره‌برداری رسید

وی گفت: امروز شاهد ساخت مدرسه ای با کیفیت و خوب با همکاری مسوولان استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود هستیم و امیدواریم ساخت این مدرسه به رشد و ارتقای سطح علمی و آموزشی شهرستان جوانرود کمک کند.

استاد آقا به وحدت و همدلی در کشور و به خصوص در مناطق غرب کشور بین برادران اهل تسنن و تشیع اشاره کرد و افزود: به برکت این وحدت و همدلی امروز شاهد توسعه کشور در بخش های مختلف هستیم.

ماموستا مُلا قادر قادری امام جمعه پاوه نیز در آیین افتتاح این مدرسه ۱۵ کلاسه از مسوولان آستان رضوی قدردانی کرد و با تاکید بر حفظ وحدت بین مسلمانان گفت: محبت به اهل بیت (ع) از اعتقادات اهل سنت است.

استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم با یادآوری اهمیت علم آموزی گفت: رشد و بالندگی جامعه در گرو علم آموزی است و باید به آن توجه شود.

«محمدطیب صحرایی» با قدردانی از تولیت آستان قدس رضوی و مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، افزود: در دین مبین اسلام توجه زیادی به موضوع علم و دانش شده و امروز تلاش همه مسوولان کشور تسهیل امور مربوط به کسب علم و دانش است.

استاندار کرمانشاه به اقدامات انجام گرفته در سه سال گذشته در رابطه با توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و افزود: ۱۹۳ مدرسه با ۶۰۰ کلاس درس احداث و ۱۰۷ مدرسه کانکسی در سطح استان جمع آوری شده است.

صحرایی همچنین اظهار کرد: حرکت بسیار خوبی در راستای توسعه فضاهای آموزشی انجام گرفته است که باید ادامه پیدا کند.

مدرسه ۱۵ کلاسه امام رضا (ع) با مشارکت آستان قدس رضوی در جوانرود به بهره‌برداری رسید

فرماندار جوانرود نیز از پیگیرهای امام جمعه پاوه، امام جمعه فقید جوانرود، مسوولان آستان قدس رضوی و دیگر مسوولانی که برای احداث مدرسه ۱۵ کلاسه امام رضا تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: مهاجرپذیری ، زلزله آبان ۹۶ باعث شده که جمعیت زیادی بر جمعیت این شهرستان اضافه شود.

«نامدار حسینی» افزود: خوشبختانه با همت مسوولان و خیرین اقدامات بسیار خوبی در راستای مدرسه سازی انجام گرفته که این ها به برکت خدمات نظام است.

وی اظهار کرد: با مشارکت خیرین ۶ مدرسه در شهرستان جوانرود کلنگ زنی شده که اکنون سه مدرسه آماده افتتاح است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه نیز گفت: با کمک خیرین در سال گذشته ۷۳۰ میلیارد ریال برای مدرسه سازی هزینه شد.

مدرسه ۱۵ کلاسه امام رضا (ع) با مشارکت آستان قدس رضوی در جوانرود به بهره‌برداری رسید

«مرزبان نظری» افزود: با مشارکت خیرین در حال حاضر ۱۰ مدرسه در شهرستان جوانرود در حال ساخت است.

وی در ادامه در مورد بهره برداری از مدرسه ۱۵ کلاسه امام رضا (ع) در شهر جوانرود نیز گفت: در راستای تحقق اهداف سند ملی راهبردی آموزش و پرورش و تامین زیرساخت های لازم در بخش فضاهای آموزشی در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، مدرسه ۱۵ کلاسه امام رضا (ع) شهرستان جوانرود با زیربنای ۲ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع با هزینه بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و با مشارکت آستان قدس رضوی توسط اداره کل نوسازی مدارس احداث و هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید آماده افتتاح و بهره برداری گردیده است.

نظری اضافه کرد: این پروژه شامل ۱۵ کلاس درس، آزمایشگاه، نمازخانه، کتابخانه، کلاس های هوشمند و اتاق های اداری و همچنین مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد، سیستم اعلام حریق و اعلان سرقت است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما