شناسهٔ خبر: 40627499 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قالیباف در جمع خبرنگاران:

آماده قانون‌گذاری برای تحقق «جهش تولید» هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق شعار سال با نظارت‌های قانونی، قانون گذاری و برداشتن موانع قانونی آمادگی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از نشست مشترک با آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و اعضای این شورا در جمع خبرنگاران گفت: قانونگذاری فرآیندی است که آغاز آن از مجلس و ادامه آن در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام می‌شود.

وی افزود: در روند قانونگذاری و ابعاد زمان و هزینه‌هایی که برای قانونگذاری صرف می‌شود و همچنین برای افزایش دقت و اثرگذاری قوانین، نیازمند همکاری و هماهنگی نزدیک مجلس و شورای نگهبان هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جلسه امروز با حضور آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان برگزار شد که جلسه بسیار مفیدی بود تا با هم‌افزایی در راستای اجرای سیاست‌های کلان قانونگذاری که از سوی مقام معظم رهبری در ۱۷ بند به مجلس ابلاغ شد، اقدام کنیم. این سیاست‌ها برای مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مبنای کار است.

قالیباف افزود: سیاست‌های کلان انتخابات به تصویب رسیده و امیدواریم بتوانیم قانون جامع انتخابات را با سرعت و دقت به تصویب برسانیم و در موضوع اقتصاد و معیشت که دغدغه اول مجلس است، اقدامات مؤثری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ما نیازمند هستیم، با اولویت دادن به نظارت بر قانون و در صورت لزوم به قانون گذاری و یا برداشتن قانون‌های دست و پا گیر برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید آن هم در شرایط سخت اقتصادی، اقدام کنیم.

همکاری پژوهشی مجلس و شورای نگهبان در حوزه جمعیت و معیشت

در ادامه، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز به دعوت اعضای شورای نگهبان جهت بیان نظرات و نکات اعضای شورا و همچنین استماع نظرات رئیس مجلس برگزار شد.

وی گفت: مقرر شد همکاری نزدیک‌تری بین شورای نگهبان و مجلس در حوزه‌های پژوهشی برای تصویب بهتر و سریع‌تر قوانین وجود داشته باشد. همچنین برای تصویب قوانینی مثل قانون انتخابات، سیاست‌های انتخابات، جمعیت و معیشت، همکاری‌های بیشتری بین مجلس و شورای نگهبان وجود داشته باشد.

نظر شما