شناسهٔ خبر: 40612159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مونسان؛ دستاوردهای سردار حاج قاسم سلیمانی ثبت ملی می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: خواهش می‌کنم، مستندات دستاوردهای شهید سلیمانی را آماده کنید تا در قالب میراث ملی کشور ثبت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی اصغر مونسان عصر امروز در آیین رونمایی از تمثال سردار حاج قاسم سلیمانی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از طریق ارتباط ویدیوکنفرانس با فعالان حوزه صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: میراث و دستاوردهای سردار حاج قاسم سلیمانی در تاریخ کشور جاودانه می‌ماند و خواهش می‌کنم، مستندات دستاوردهای شهید سلیمانی را آماده کنید تا در قالب میراث ملی کشور ثبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: لوح ملی ثبت میراث فرهنگی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در محل بهشت زهرای کرمان رونمایی شود.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این آیین اظهار داشت: 70 هزار هنرمند چیره‌دست و خوش‌ذوق در 67 رشته صنایع دستی استان کرمان فعالیت می‌کنند.

فعالی ابراز کرد: افتخار می‌کنیم که استان کرمان سرزمین سردار بزرگ، سردار حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگمردان ایران زمین است.

وی با اشاره به آغاز هفته صنایع دستی بیان داشت: برنامه‌هایی را از روز گذشته آغاز کرده‌ایم و پروژه‌های مختلفی را در هفته صنایع دستی افتتاح می‌کنیم.

فعالی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های مختلفی در هفته صنایع دستی در استان کرمان مدنظر است، افزود:  تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع دستی در محل مجموعه گنجعلیخان کرمان برگزار می‌شود و برگزاری کارگاه های آموزشی را در دستور کار داریم.

به گزارش فارس، تمثال سردار حاج قاسم سلیمانی شامل تابلوی گلیم و قلمزنی مس توسط صنعتگران و هنرمندان استان کرمان تولید شده است.

انتهای پیام/80019/ب

نظر شما