شناسهٔ خبر: 40552890 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

قالیباف : رسیدگی به مسائل اقتصادی اولویت مجلس یازدهم است

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی در نشست علنی امروز- یکشنبه - مجلس شورای اسلامی در تذکری بر اساس ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبی که قبل از وزیر مطرح شد، اطلاعات جدیدی به مجلس ارائه نکرد، متوجه نشدیم بخش‌های خصوصی و دولتی چه برنامه‌ای دارند که مجلس باید آن را پیگیری کند.

وی ادامه داد: شأن مجلس بیان مطالبی نیست که در روزنامه‌ها و رسانه‌ها مطرح می‌شود.

قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: آقای شافعی به درستی برشمردند که چه عواملی باعث کاهش رشد شده و اشاره کردند امروزه انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای عبداللهی به ضعف نظارت بر اجرای قانون اشاره کردند، در مجلس یازدهم موضوع اقتصادی با تأکید بر حوزه معیشت و اشتغال مهمترین مسئله است و در اولویت قرار می‌گیرد.

وی افزود: توقع داریم بخش خصوصی، تعاون، مجموعه اصناف و بخش‌های دولتی با همکاری مجلس پیش بروند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تشکیل کمیسیون ها، بحث نظارت در اولویت مجلس یازدهم قرار دارد، گفت: این نظارت هم حتماً نظارت دقیق با همکاری، هماهنگی و به صورت میدانی خواهد بود.

محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس بر ضرورت حفظ شأن و جایگاه قوه مقننه تاکید کرد و گفت: دوره قبل مجلس نیز آرام شروع شد و شأن و جایگاه مجلس رعایت نشد و در هفته‌ها و ماه‌های آخر وضعیت واقعا تاسفبار بود. می‌دانیم که رئیس مجلس به این مسئله با اقتدار ورود خواهد کرد تا نظم و شأن مجلس حفظ شود.

تشکیل کمیته‌ در مجلس برای نظارت بر حوزه اقتصادی

نماینده مردم مهریز و بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل جلسات کارشناسی با مسئولان و مدیران اقتصادی در مجلس بسیار مثبت و خوب است، گفت: کشور در شرایط کنونی قوانینی در حوزه اقتصادی از جمله قانون بهبود محیط کسب و کار دارد، از این رو پیشنهاد می‌شود که کمیته‌ای در مجلس برای نظارت بر این حوزه تشکیل شود.

قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: ان شالله با تشکیل کمیسیون ها، بحث نظارت در اولویت مجلس یازدهم قرار دارد و این نظارت هم حتماً نظارت دقیق با همکاری، هماهنگی و به صورت میدانی خواهد بود، ان شالله، بدون شک.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درخصوص علت تاخیر وزیر اقتصاد در صحن علنی، گفت: تاخیر وزیر برای حضور در صحن علنی به دلیل تصادف جزئی ماشین ایشان بوده است.

علی خضریان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای با استناد به ماده ۲۲ گفت: این ماده درخصوص وظایف و اختیارات هیات رئیسه و حفظ شأن و منزلت، اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه نمایندگان است؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار بود ساعت ۸ صبح در صحن مجلس حاضر باشد، اما نزدیک به ۲۵۰ نماینده مجلس بیش از نیم ساعت منتظر حضور ایشان بودند، یعنی ۱۲۵ ساعت کاری.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا این مجلس به اندازه اینکه در زمان مناسب به پرواز برسد، ارزشمند نیست و جایگاه و شأن آن نباید حفظ شود؟

وزیر زمان دیگری به مجلس بیاید

وی یادآور شد: پیشنهاد من به هیات رئیسه این است که وزیر بازگردند و در زمان دیگری به مجلس بیایند تا متوجه شوند در زمان مقرر و قانونی در مجلس حضور پیدا کنند.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اینکه وزرا باید سروقت در مجلس حضور یابند، بحث درستی است، اما مطلع شدیم که خودروی وزیر در مسیر تصادف جزئی داشته که چند دقیقه با تاخیر حضور یافته و جلسه هم سر وقت برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر وزیر یا مسئولی که به مجلس دعوت می‌شود باید در زمان مناسب و سروقت حضور داشته باشد و عذر وزیر اقتصاد موجه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما