شناسهٔ خبر: 40550918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انس با قرآن در اوج محرومیت/«کلام‌الله» مونس تنهایی «عزت‌الله»+فیلم

عده‌ای با دست خالی و با کمترین امکانات و در عین فقر و نداری و زندگی سخت و طاقت فرسا مانند عزت‌الله مرادی مرد روستایی ساکن روستای چشمه‌چنار یاسوج قرآن را به حد اعلای پاس می‌دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آن چه که امروزه به عنوان آسیب‌های اجتماعی در جامعه دیده می‌شود و هر روزه خبرهای ناگواری از اعتیاد و طلاق و خودکشی به گوش می‌رسد از مهم‌ترین دلایل آن دوری از قرآن و دستورات آسمانی نازل شده در آخرین کتاب آسمانی است.

قرآن جامع همه موضوعات و دستورالعمل کاملی برای زیستن سالم در دنیای فانی است و اگر به دستورات قرآن عمل می‌شد اکنون زمین گسترده از پاکی‌ها و خوبی‌ها بود.

متاسفانه قرآن نسبت به همیشه مهجور واقع شده و کمتر می‌شنویم که به صورت مستمر و دائم محافل انس با قرآن برای نسل جوان و نوجوان برگزار شود نسلی که اگر با قرآن مانوس نباشد به بیراهه می‌رود و دچار آسیب‌ها و امراض لاعلاجی خواهد شد.

اما در این بین عده‌ای با دست خالی و با کمترین امکانات و در عین فقر و نداری و زندگی سخت و طاقت فرسا مانند عزت‌الله مرادی مرد روستایی ساکن روستای چشمه‌چنار یاسوج قرآن را به حد اعلای پاس می‌دارند.

عزت‌الله مرادی که سابقه حضور در جبهه‌های جنگ و نبرد حق علیه باطل را دارد با همه محرومیت و فقر مادی که در زندگی دارد و در بدترین شرایط زندگی را سپری می‌کند اما یک لحظه از قرآن غافل نمی‌شود و با سواد اندک دبستانی خود قرآن را به زیبایی کتابت می‌کند و ساعات بسیاری از شبانه‌روز را به این کار مشغول است.

 

مرادی می‌گوید: در صورتی که مورد توجه قرار گیرم و مسوولان کمک کنند قرآن را به زیبایی برای خواندن بچه‌‌های دبستانی کتابت می‌کنم اما در این زمینه تاکنون کسی راجع به کارهای قرآنی از من سوالی نپرسیده و یادی نکرده است.

به گزارش فارس؛ دستگاه‌های فرهنگی و هنری همچون اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی وظیفه دارند که قرآن پژوهان و افرادی که به هر نحو برای نشر اندیشه قرآنی اقدام می‌کنند مورد حمایت خود قرار دهند که در استان کهگیلویه و بویراحمد چنین چیزی کمتر دیده می‌شود.

 

 

انتهای پیام/2571/ر

نظر شما