شناسهٔ خبر: 40547370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

انتقاد از رویه عرضه ارز برای واردات کالاهای اساسی/ برخی انحصارها باید شکسته شود/ سه الزام اساسی جهش تولید

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه عرضه ارز برای واردات کالاهای اساسی گفت: جلوگیری از انحصارها در کشور اولین گام در جهت مردمی‌سازی اقتصاد و تامین کننده امنیت اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاجدینی، در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از رویه عرضه‌ ارز در واردات کالاهای اساسی افزود: چرا عده ای در کشور باید ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بگیرند و برخی کالاهای اساسی و نهاده ها را وارد کنند و از این رانت ها استفاده کنند اما عده ای دیگر نتوانند با ارز غیردولتی و آزاد نیز این کالاها را وارد کنند.

وی با اشاره به محدودیت منابع ارزی در کشور، اظهار داشت: برخی از این انحصارها باید شکسته شود و این کار در واقع حمایت اصلی از بخش خصوصی بوده و جهش تولید در سایه این کارها محقق می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید دارای ۳ الزام اساسی است که شامل امنیت سرمایه‌گذاری، خصوصی سازی واقعی و بانک ها است.

حجت الاسلام میرتاجدینی، ادامه داد: بانک‌ها هم از عوامل عمده حمایت از تولید و هم از موانع تولید هستند چرا که اگر وارد بنگاهداری شوند به علت اینکه نقدینگی دارند بخش خصوصی نمی تواند با آنها رقابت کند.

وی یادآوری کرد: در خصوصی سازی باید دست همه باز باشد چرا که اگر انحصار در دست برخی باشد بقیه فعالان اقتصادی متضرر خواهند شد.

نظر شما