شناسهٔ خبر: 4054266 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: ایران در موقعیت سوق الجیشی بازار خودرو دنیا قرار دارد

تبریز- ایرنا - نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در موقعیت سوق الجیشی بازار صنعت خودرو دنیا برای صادرات محصولات این صنعت قرار دارد.

صاحب‌خبر -

رضا رحمانی روز سه شنبه در آیین آغاز بکار خط تولید وانت آریسان (پی.یو.وان) و توقف خط تولید پیکان وانت در تبریز، افزود: خودروساز بزرگ در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا وجود ندارد و این امر فرصت و غنیمتی است تا خودروسازان ایرانی بتوانند از بازار موجود برای صادرات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تنوع و کیفیت از عوامل تاثیرگذار درموفقیت صادرات است، اظهارکرد: با تولیدخودروهای با کیفیت بیشتر می توان صادرات خودرو ایرانی را در منطقه رونق داد.

رحمانی با بیان اینکه صنعت کشور از رشد مناسبی برخوردار شده و بار این رشد بر دوش صنعت خودرو بوده است، گفت: 70 درصد افزایش تولید در صنعت به خاطر صنعت خودروسازی کشور بوده است.

وی با تاکید بر حمایت از صنعت قطعه سازی خودرو و با اشاره به برنامه صادرات یک میلیون دستگاه خودرو در سال 1404، اعلام کرد: 600 میلیارد دلار صادرات قطعات خودرو از کشور ممکن است و ظرفیت آذربایجان شرقی در این خصوص بسیار بالاست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از هشت شرکت فعال اتوبوس سازی در کشور دو شرکت در تبریز فعال هستند و ظرفیت کارخانه تراکتورسازی در این شهر، وجود شرکت فن آوری خودرو و خوشه خودرو، قطعه سازی و ظرفیت بخش صنعت در نیروی محرکه استان و تبریز را تبدیل به ظرفیت بسیار قابل توجهی برای صنعت خودروسازی کرده است.

رحمانی تاکید کرد: این ظرفیت ها به صنعت آذربایجان شرقی و ایران خودرو تبریز امکان می دهد تا ایران خودرو ایران در تبریز مستقر شود.

وی با یادآوری آلودگی هوای تهران، گفت: تنها راه کاهش آلودگی هوای تهران خارج شدن این کلانشهر از مرکزیت صنعتی و انتقال آن به شهرستان هاست.

به گزارش ایرنا، در این آیین خط تولید پیکان وانت با حضور مسوولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد متوقف شد.

با توقف خط تولید پیکان وانت، این خودرو به موزه تاریخ خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو پیوست و خط تولید وانت آریسان (پی.یو.وان) امروز در شرکت ایران خودرو تبریز راه اندازی شد.

وانت آریسان بر روی پلت فرم پژو 405 طراحی و دارای موتور 1700 سی سی چهار سیلندر است.

این خودرو در دو نوع بنزینی و پایه گازسوز با ترمز ضد قفل هیدرولیک، فرمان هیدرولیک با قابلیت تاشو و گیربکس پنج دنده ارایه می شود.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، یکی از استان های پرجمعیت شمال غربی ایران است و کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90، یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.

1756/7223

نظر شما