شناسهٔ خبر: 4054121 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان محیط زیست:

توقف خط تولید پیکان وانت افتخاری برای صنعت است/مولفه های رقابت در تولیدات صنعتی دنیا بررسی شود

تبریز- ایرنا - معاون انسانی سازمان محیط زیست گفت: توقف خط تولید پیکان وانت افتخاری برای صنعت ایران و نشان دهنده آن است که صنعت کشور به سمت صنعت سبز و پویا پیش می رود.

صاحب‌خبر -

سعید متصدی روز سه شنبه در آیین آغاز بکار خط تولید وانت آریسان (پی.یو.وان) و توقف خط تولید پیکان وانت در تبریز، افزود: در دنیا محصولات، تولیدات و راه اندازی صنایع بر اساس مولفه های زیست محیطی است و باید شرایط لازم را احراز کنند.

وی اظهار کرد: خودرو وانت بار آریسان معیارهای زیست محیطی را پشت سرگذاشته و اگر می خواهیم محصولات و تولیدات صنعتی و خودرویی کشور قابلیت صادرات و امکان رقابت با دیگر کشورها را داشته باشد، باید مولفه های رقابت در بازار تولیدات صنعتی دنیا را داشته باشند.

متصدی یادآوری کرد: ایمنی، کیفیت و ایجاد آرامش مولفه های رقابت در بازار جهانی است.

وی گفت: امروز همراهی خوبی بین صنعت و محیط زیست وجود دارد و محصولی را تولید می کنیم که استانداردهای جهانی دارد.

وی همچنین تاکید کرد: مولفه دیگری که در دنیا مورد اهمیت واقع شده توجه به بازیافت است، منابع بازیافتی در دنیا مورد توجه است و در بدنه سازی خودروها از موادی استفاده می شود که قابل تجزیه باشد و کمترین آسیب را به محیط زیست بزند.

متصدی با تاکید بر اینکه باید به مواد اولیه بیشتر از این بها داده شود، گفت: موادی که به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند و ضرر و زیان به انسان نمی زند و آلایندگی کمتری دارد، قابل رقابت در بازارهای بین المللی هستند.

در این آیین و در مراسمی خط تولید پیکان وانت با حضور معاون انسانی سازمان محیط زیست و معاون سازمان ملی استاندارد ایران متوقف شد.

با توقف خط تولید پیکان وانت، این خودرو به موزه تاریخ خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو پیوست و خط تولید وانت آریسان (پی.یو.وان) امروز در شرکت ایران خودرو تبریز راه اندازی شد.

وانت آریسان بر روی پلت فرم پژو 405 طراحی و دارای موتور 1700 سی سی چهار سیلندر است.

این خودرو در دو نوع بنزینی و پایه گازسوز با ترمز ضد قفل هیدرولیک، فرمان هیدرولیک با قابلیت تاشو و گیربکس پنج دنده ارایه می شود.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، یکی از استان های پرجمعیت شمال غربی ایران است و کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90، یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.

1756/7223

نظر شما