شناسهٔ خبر: 40534873 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خشاب در گفتگو با دانشجو:

وقایع اخیر آمریکا دونالد ترامپ را به پایان دوران طلایی‌اش نزدیک کرده است

دانشجوی دانشگاه علامه گفت: بی‌کفایتی‌های دولت در برابر بیماری کرونا که مردم آمریکا را به ستوه آورده است؛ دوران طلایی دونالد ترامپ به پایان رسیده است.

صاحب‌خبر -

محمد خشاب، دانشجوی لبنانی فعال حوزه بین الملل دانشگاه علامه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون جنایتی که علیه سیاه پوستان در آمریکا انجام شد، گفت: جنایتی که در آمریکا صورت گرفت و کشته شدن جورج فلوید به صورت وحشیانه توسط پلیس آمریکا نمونه‌ای از نژادپرستی در آمریکا بود که در سالیان گذشته نیز این اتفاق به کرات رخ داده است.

وی ادامه داد: از زمان استعمارگری واقعه نژادپرستی و امتیاز دادن به سفید پوستان همیشه مشهود بوده است و ایالات متحده نیز همیشه به این موضوع دامن زده است که سفید پوست‌ها امتیازات ویژه‌ای نسبت به سیاه پوستان دارند.

خشاب افزود: سیاست‌های نژادی همچنان یک پدیده اصلی در جوامع غربی و آمریکا حساب می‌شود و نژادپرستی همچنان در نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی منعکس می‌شود. در سال ۲۰۱۰ بعد از کشته شدن جوان سیاه پوست به نام اسکار توسط پلیس، تنها دو سال محکومیت برای افسری که اسکار را به قتل رساند در نظر گرفته شد همین موضوع موجب اعتراضات گسترده‌ای شد. همچنین در سال ۲۰۱۲ نیز یک پلیس آمریکایی مرد سیاه پوست ۱۷ ساله را که در راه رفتن به خانه بود را به ضرب گلوله کشت همچنین این اتفاق در سال‌های دیگری مثل ۲۰۱۵ نیز با کشته شدن سه مسلمان آمریکایی ادامه یافت. این یک حادثه تلقی نمی‌شود بلکه یک جرم است که سالانه به صورت عادی در ایالات مختلف آمریکا رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز با توجه به اتفاقی که در آمریکا رخ داده است ترامپ متهم شده به اینکه به دنبال ترسیم خط پنهانی برای تمایز میان آمریکایی‌های سیاه و سفید است و همچنین با اتخاذ سخنرانی علیه مهاجران و مسلمانان این نفرت خود را علنی کرد  و با این مشکلی که اخیرا توسط پلیس آمریکا به وجود آمده است مجددا در‌های اعتراضات گسترده به روی مردم گشوده شده است. این موضوع سبب پایین آمدن قدرت آمریکا شد، علاوه بر اینکه کرونا به خودی خود بخش زیادی از قدرت آمریکا را زیر سوال برد و بحران جدی برای آمریکا ایجاد کرد و از نظر من اعتراضات امروز مردم فقط اعتراض به قتل جورج فلوید نیست بلکه اتفاقات مختلفی که در ایالات متحده آمریکا به صورت متراکم و مداوم برای مردم این کشور رخ داده است موجب ایجاد آتش اعتراضات در بین آن‌ها شده است.

این دانشجوی دانشگاه علامه افزود: مرگ جورج فلوید جرقه‌ای بود برای ایجاد میدان جنگ در خیابان‌های کشور آمریکا و از نظر من با توجه به این تظاهرات که اتفاق افتاد و همچنین بی کفایتی‌های دولت در برابر بیماری کرونا که مردم آمریکا را به ستوه آورده است دوران طلایی دونالد ترامپ به پایان رسیده است.

خشاب با اشاره به اینکه ما در این برهه تاریخی وظایفی نیز داریم، گفت: با توجه به مکتب امام خمینی و شیوه امام خمینی ما نیز باید در این برهه داعیه دار مبارزه با استکبار باشیم و از این فرصت استفاده کنیم و در فضای مجازی از اقدامات مختلف اعم از طوفان توئیتری و امثالهم برای محکومیت این حرکت در آمریکا استفاده کنیم و از رسانه‌هایی که در دست داریم برای محکومیت این اقدام استفاده کنیم.

نظر شما