شناسهٔ خبر: 40476547 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آلمان تظاهرات معترضان آمریکایی را مشروع دانست

تهران – ایرنا – هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه تظاهرات سراسری در ایالات متحده را در اعتراض آمیز به کشته شدن یک سیاهپوست به دست ماموران پلیس آمریکا، قابل درک و مشروع خواند و اظهار امیدواری کرد این حرکت مردمی موثر واقع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین؛ ماس در یک نشست خبری از مقام های آمریکا خواست که  برای حمایت از آزادی رسانه ها اقدام کنند.

ماس افزود: تظاهرات مسالمت آمیزی که ما در ایالات متحده شاهد هستیم، قابل درک و کاملا مشروع است.  من تنها می توانم ابراز امیدواری کنم که این تظاهرات مسالمت آمیز به خشونت گرایش پیدا نکند و همچنین بیشتر امیدوارم که این تظاهرات تاثیری داشته و نتیجه بخش باشد.

ماس افزود که با مقام های آمریکا در باره گزارش های حاکی از حمله ماموران پلیس این کشور به اعضای گروه خبری سازمان رسانه ای دویچه وله آلمان در هنگام تهیه گزارش از تظاهرات مردم شهر مینیاپولیس (ایالت مینه سوتا) تماس خواهد گرفت.

به گفته ماس؛ روزنامه نگاران باید در هنگام اجرای وظیفه خود که تهیه و ارسال گزارش های مستقل است، امنیت داشته باشند و کشورهای دمکرات که تحت رهبری قانون هستند، باید بالاترین اقدامات را برای حفاظت از آزادی رسانه های به اجرا گذارند.

کشته شدن جرج فلوید به دست ماموران پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، موجب خشم سراسری در ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان در اعتراض به رفتار بسیار خشن ماموران پلیس آمریکا با شهروندان آفریقایی‌تبار این کشور شده است.

فلوید ۴۳ ساله شهروند سیاهپوست آمریکایی سه‌شنبه هفته گذشته (۶ خرداد) در حالی که «درک شووین» افسر پلیس سفیدپوست زانویش را روی گردن او گذاشته بود، بطور غم انگیزی جان سپرد.

موج اعتراض‌ها به اقدام وحشیانه پلیس آمریکا همچنان جریان دارد و بیش از ۴۰ شهر این کشور را فرا گرفته است. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا معترضان را اراذل و اوباش و تروریست های داخلی خوانده و تهدید کرده در صورت ناتوانی نیروهای پلیس و گارد ملی برای سرکوب اعتراض های مردم، ارتش را وارد میدان خواهد کرد.

 

نظر شما