شناسهٔ خبر: 40466340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

باید در زمینه فقرزدایی و محرومیت‌زدایی تلاش شود

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه فقر محصول بی توجهی به بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی است، تاکید کرد: باید در زمینه فقرزدایی و محرومیت‌زدایی تلاش شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) در خصوص عدالت گفت: عدالت فراگیرترین مقوله است که همه حوزه‌ها را شامل می‌شود و مفهومی بسیار گسترده و فراگیر دارد که شامل عدالت اجتماعی، اقتصادی، انفسی و آفاقی است و جامعه باید مبتنی بر عدل باشد.

وی گفت: یکی از محور‌های مورد نظر امام راحل در جامعه، عدالت، عقلانیت و اخلاق بود و این‌ها سنگ بنای جامعه اسلامی ماست و باید جامعه ما مبتنی بر عقلانیت و عدالت بنا شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به این که در سال‌های پس از انقلاب تلاش‌های زیادی برای گسترش عدالت انجام شده است، توجه به این امر را همچنان ضروری خواند و افزود: ما همچنان با فقر مواجهیم و این فقر امر مذمومی است و محصول بی عدالتی‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه محسوب می‌شود چرا که فقر را خدا نمی‌خواهد و محصول بی توجهی به عدالت اجتماعی و اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: زیبنده نظام اسلامی نیست که شاهد فقر باشیم و باید چهره زیبای جامعه اسلامی را با برطرف کردن لکه‌های نازیبای فقر همچنان زیبا نگه داریم و فقرزدایی صورت گیرد.

وی با اشاره به مأموریت نهاد‌های انقلابی در توجه به محرومان و نیازمندان و تاکید رهبر معظم انقلاب بر محرومیت زدایی افزود: باید تلاش همه مردم و مسئولان این باشد که فقرا احساس فقر و محرومیت نکنند و تا حد امکان از آلام آن‌ها کاسته شود و این شیوه امام و رهبری است که همگان از حضرت امیرالمومنین علی (ع) الگو گرفته اند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به سیره امام علی (ع) در توجه به محرومان و فقرا اشاره کرد و گفت: غیر از ایشان روایات زیادی بر توجه امام حسین (ع) و همچنین حضرت زهرا (س) به محرومان داریم و دگرخواهی در پرتو خداخواهی در سیره ائمه، مومنان، مومنات و امام و رهبری است.
 
 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به حرکت‌های مومنانه همه نهاد‌های انقلابی و نیرو‌های مسلح و به ویژه مردم در ماه مبارک رمضان افزود: باید این کمک‌های مومنانه در تاریخ کشور ثبت شود.
 
 
<div id="video-display-embed-code_291037" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795941/291037?width=400&height=300"></script></div>

وی گفت: مقام معظم رهبری از همه مردم و نهاد‌های انقلابی خواستند به کمک نیازمندان بیایند و در جای جای کشور همه به میدان آمدند و در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) باید این دستگیری از محرومان را به رخ جهانیان کشید چرا که همه این کار‌های خیر در پرتو آموخته‌های دینی و رهبران دینی بوده است.

قدردانی رئیس قوه قضاییه از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام
رئیس قوه قضاییه گفت: خیل عظیم مردم و دلدادگان به امام امسال به دلیل وضع خاص کرونایی نتوانستند در جوار مرجع نورانی امام باشند و ما نایب الزیاره دلدادگان امام خواهیم بود.

وی گفت: آنچه که روح مطهر امام را شاد می‌کند خیرات و برکاتی است که امروز به نام ایشان و تحت تعلیمات و آموزه‌های ایشان در قالب توجه به فقرا و نیازمندان صورت می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: برگزاری چنین جلسه‌ای در ایام سالگرد رحلت امام راحل (ره) روح ایشان را شاد خواهد کرد چرا که عزیزانمان در ستاد اجرایی مزین به نام امام این حرکت خداپسندانه را در کشور می‌خواهند انجام دهند.
وی با قدردانی از تولیت آستان امام خمینی، رئیس ستاد اجرایی و رئیس هیئت امنای ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر اعضای این مجموعه که در این خدمات رسانی مومنانه و خداپسندانه نقش آفرینی کردند، قدردانی کرد.

در این رزمایش قرار است از ۲۴۲۳ پروژه عمرانی و زیربنایی در سراسر کشور بهره برداری و با ۷ بانک برای تامین اعتبار ۱۸۸ هزار شغل برای افراد آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا امضای قرارداد شود.

همچنین برای کمک به تامین ۳ هزار و ۵۰۰ مسکن خانواده‌های معلول با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرارداد امضا و ۴ میلیون بسته معیشتی - پروتئینی نیز به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا ارسال شود.

امروز چهره آمریکای بدون نقاب را می‌بینیم
رئیس قوه قضاییه: چهره آمریکای بی نقاب آن‌چیزی است که امروز از رفتار پلیس آمریکا می‌بینیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: امروز آمریکایی‌ها دچار استیصال شدند و همگان شرایط روز جهان را می‌بینیم.

وی افزود: امروز ستاد اجرایی فرمان امام در قالب حرکتی مردمی بنا دارد ۴ میلیون بسته معیشتی به فقرا دهد، اما در غرب و آمریکا می‌بینیم که با محرومان و مستضعفانشان چگونه رفتار می‌کنند.
 

رئیس قوه قضاییه افزود:​ آنچه که شما در صحنه تلویزیون از رفتار پلیس آمریکا با یک رنگین پوست آمریکایی می‌بینید عبارت است از آمریکای بی نقاب؛ مردم دنیا ببینند که آمریکایی‌ها با حقوق مردم خود چه می‌کنند، چه رسد به رفتار با مردم عالم.
<div id="video-display-embed-code_291034" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795941/291034?width=400&height=300"></script></div>

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی افزود: اینکه فریاد امام بزرگوار ما در خصوص استکبار ستیزی همیشه طنین انداز بود، به این جهت بود که باید در جامعه و ملت ما همیشه استکبار ستیزی برقرار باشد و این موضوع همچنان مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

نظر شما