شناسهٔ خبر: 40438897 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آخرین خبرها از اعتراضات در آمریکا/مرگ 5 نفر در تظاهرات

در اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی در برخی شهر‌ها، پلیس برخوردی خشونت‌بار با معترضان داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،
انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی، به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است.

اخبار بین الملل-این تصاویر نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکایی جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد. 

با گذشت چند روز از قتل جورج، فلوید، شهروند سیاه‌پوست غیر مسلح آمریکا، به دست پلیس در شهر «مینیاپولیس»، نقاط مختلف این کشور همچنان صحنه برگزاری تظاهرات علیه رفتار نژادپرستانه پلیس است.

در اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی در برخی شهر‌ها، پلیس برخوردی خشونت‌بار با معترضان داشته است.

 

آخرین خبرها از اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا

آخرین خبرها از اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا
 

آخرین خبرها از اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا
آخرین خبرها از اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا

آخرین خبرها درباره اعتراضات مردم آمریکا علیه نژادپرستی را در اینجا بخوانید:

نیویورک تایمز: ۷۵ شهر آمریکا صحنه برگزاری اعتراضات شده است
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۴۸

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، به دست پلیس این کشور، باعث اعتراضات شدید در دست‌کم ۷۵ شهر آمریکا شده است.

وال استریت ژورنال: مرگ فلوید باعث وقوع گسترده‌ترین اعتراضات چند دهه گذشته شده است
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۳۵

روزنامه وال استریت ژورنال تاکید کرد کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست باعث وقوع گسترده‌ترین اعتراضات چند دهه گذشته در آمریکا شده است.

واشنگتن پست: تاکنون پنج نفر بر اثر خشونت‌ها کشته شده‌اند
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۳۱

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد از زمان آغاز اعتراضات در ایالت‌های مختلف این کشور تاکنون پنج نفر بر اثر خشونت‌ها کشته شده‌اند.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۳۰

گروه انونیم سیتوآیان که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد، در صفحه توئیتر خود ضمن انتشار ویدیویی اعلام کرد تظاهرات جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» در کشور‌های خارجی در حال گسترش است.

آماده‌باش نیروهای امنیتی در لس‌آنجلس
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۲۶

نیرو‌های امنیتی آمریکا در شهر لس‌آنجلس به حالت آماده‌باش در آمده‌اند. پس از اعتراضاتی که در پی کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور‌، صورت گرفت‌‌ نیرو‌های امنیتی آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور برای سرکوب معترضان به حالت آماده باش در آمده‌اند.

معترضان در فیلادلفیا چندین خیابان را مسدود کردند
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۲۵

صدها نفر در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا بر ضد نژادپرستی و بیرحمی پلیس این کشور علیه سیاه‌پوستان و قتل فلوید تظاهرات کردند.

حاضران در این تظاهرات با سر دادن شعار و آتش زدن سطل‌های زباله به این وضع اعتراض کردند.پلیس آمریکا هم به مقابله با تظاهرکنندگان پرداخت. تظاهرکنندگان همچنین چندین خیابان را مسدود کردند و بر روی دیوارها شعارنویسی کردند.

 

 

 

نظر شما