شناسهٔ خبر: 404148 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شبکه هفت تلويزيون رژيم صهيونيستي: اسرائيل متحمل شکست بزرگ اطلاعاتي شده است

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/04/18
شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی ناتوانی نهادهای امنیتی این رژیم در پی بردن به توان موشکی جنبش حماس را شکست اطلاعاتی بزرگ برای سازمانهای امنیتی این رژیم توصیف کردند.
سلاح موسوم به « سلاح روز قیامت » که جنبش حماس دیروز از آن برای موشکباران بیشتر شهرهای صهیونیست نشین استفاده کرد باعث آشفتگی و سردرگمی مسئولان امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی شده و میلیونها اسرائیلی را به وحشت انداخته و مجبور کرده است در پناهگاهها بخوابند.
حماس و دیگر گروههای مقاومت در پاسخ به حملات وحشیانه هوایی رژیم صهیونیستی که به شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی و انهدام دهها خانه و تأسیسات دیگر در نوار غزه منجر شده است مواضع نظامی و مناطق صهیونیست نشین را موشکباران کرده‌اند.
پایگاه اینترنتی خبرگزاری سمای فلسطین چهار شنبه با اعلام این خبر افزود شبکه های دوم و دهم تلویزیون اسرائیل به صورت مستقیم حوادث را در جبهه تنش نظامی در غزه و شهرها و مناطق جنوبی اسرائیل پخش می کنند.
پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارونوت اوضاع در شهرکها و شهرهای اسرائیلی را « شوک آور » توصیف کرد و نوشت برد موشکهای حماس به 112 کیلومتر رسیده است.
این روزنامه نوشت :«‌ حتی بدبین ترین افراد در نهاد امنیتی گمان می کردند که برد موشکها فقط تا شمال تل آویو باشد. میلیونها نفر در اسرائیل تصورش را هم نمی کردند که موشکهای غزه به محل سکونت آنان در شمال کشور برسد.»
شبکه هفت تلویزیون اسرائیل اعلام کرد هنوز اصابت موشکها به برخی مناطق بسیار نزدیک به حیفا برایش قابل هضم نیست.
این شبکه افزود آنچه رخ داده یک شکست اطلاعاتی بزرگ مربوط به گزارشهای امنیتی در خصوص توانایی های موشکی حماس است.
یدیعوت آحارونوت نوشت « سلاح روز قیامت » برای سازمانهای اطلاعاتی شاباک و دیگر سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل به شدت غافلگیر کننده بود.
اوفیر بهبوت از خبرنگاران اسرائیلی گفت شاید حماس بخشی از توانایی خود را به رخ کشیده باشد.
وی از کابینه نتانیاهو خواست پیش از آنکه وارد عملیات نظامی در غزه شود به خوبی گزینه هایش را بررسی کند.
تصاویری که برخی پایگاههای رسانه ای عبری پخش می کند نشان می دهد میلیونها اسرائیلی دیروز را به علت موشکباران در پناهگاهها سپری کردند و بر شدت اصابت موشکها پس از غروب آفتاب افزوده شد.
اسرائیل اعلام کرد 117 موشک به جنوب اصابت کرده که گنبد آهنین توانسته است فقط 29 موشک را رهگیری کند.
اصطلاح « سلاح روز قیامت » در اسرائیل یک اصطلاح نظامی است که نشانگر توانایی طرفهایی است که با اسرائیل در زمینه دستیابی به سلاحهای جدید و خطرناک جنگ می کنند. اسرائیل پیش از جنگ کنونی از چنین سلاحی می ترسید.
از تحلیلهای نظامی چنین به دست می آید که اسرائیل توانایی موشکی حماس تا این حد را پیش بینی نکرده بود به خصوص آنکه حماس احتمالا سلاحهای قوی تر دیگری نیز در اختیار دارد.
130/145

نظر شما