شناسهٔ خبر: 40409681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

3 مدیر شهرداری کرمانشاه در پی درگذشت آسیه پناهی برکنار شدند

بازدید از یک ویرانه

صاحب‌خبر -


سه مدیر شهرداری کرمانشاه در پی ماجرای مرگ پیرزن کپرنشین برکنار شدند. به‌ گزارش فارس، سعید طلوعی شهردار کرمانشاه خبر داد رئیس اداره اجرائیات و قائم مقام وی، همچنین مسئول امور حقوقی شهرداری منطقه سه برکنار شدند و شهردار منطقه سه نیز تعلیق شد.
بر اساس گزارشی که ایسنا منتشر کرده است، مأموران اجرائیات شهرداری کرمانشاه 10 روز پیش برای قلع و قمع خانه کوچکی که آسیه پناهی برای خودش و دختر و نوه‌اش به‌صورت غیرمجاز ساخته بود، به محل زندگی‌اش در شهرک فدک رفتند و هنگامی که می‌خواستند برای تخریب این آلونک اقدام کنند، با واکنش وی مواجه شدند. بنا بر این گزارش از همان ابتدا خبرهای ضد و نقیضی درباره نحوه مرگ آسیه پناهی منتشر شد. عده‌ای گفتند که مأموران اجرائیات خانه‌اش را روی سرش ویران کرده‌اند، عده‌ای هم گفتند که زیر لودر اجرائیات برای حفظ خانه‌اش جان داده، اما بعدها مشخص شد که متوفی هنگام انتقال به کمپ چشمه سفید جان خود را از دست داده که علت آن را هم بیماری قلبی عنوان کردند. البته روشن شدن علت اصلی مرگ آسیه پناهی تنها زمانی خواهد بود که پزشکی قانونی کرمانشاه نظر قطعی و نهایی خود را در این باره اعلام کند. صبح امروز(10 خرداد) پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه و سعید طلوعی شهردار کرمانشاه با حضور در محل حادثه به بررسی ابعاد آن پرداختند. سعید طلوعی شهردار کرمانشاه نیز در این بازدید گفت: در حادثه اخیر هم که منجر به فوت خانم آسیه پناهی شد، ایشان زمانی که مأموران شهرداری برای تخریب ملکش اقدام می‌کنند، خود را داخل لودر می‌اندازد تا مانع از تخریب شود که پرسنل زن اجرائیات ایشان را از داخل لودر بیرون می‌آورند تا به محل اسکانی که از قبل تعبیه شده بود، اعزام کنند که متأسفانه ایشان در طول مسیر که ظاهراً دچار بیماری قلبی بوده جانش را از دست می‌دهد. البته ماهم منتظر اعلام نتیجه قطعی پزشکی قانونی درباره مرگ این بانو هستیم. معتقدم درباره چنین اتفاقاتی نباید عجولانه و شتابان قضاوت و پیشداوری کنیم.
خواهرم را به قتل رساندند
علی‌پناهی برادر متوفی نیز ادعا کرد: مأموران اجرائیات شهرداری خواهرم را به قتل رساندند و گواه آن هم فیلمی است که برخورد مأموران اجرائیات را نشان می‌دهد. وی درحالی ادعا کرد که مأموران خواهرش را ضرب و شتم کرده‌اند که البته رئیس کل دادگستری استان و شهردار کرمانشاه طبق نظر پزشکی قانونی استان این مسأله را تکذیب کرده‌اند.
پناهی با بیان اینکه«خواهرم هفت فرزند دارد» درخصوص سرنوشت دختر و نوه متوفی هم گفت: در همین نزدیکی‌ها برای آنها خانه‌ای اجاره کرده‌ایم و در آن زندگی می‌کنند.


برچسب‌ها:

نظر شما