شناسهٔ خبر: 40402383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار کرمانشاه: شهرداری حامی محرومان است

کرمانشاه- ایرنا- شهردار کرمانشاه بابیان اینکه اگر بخواهیم خلاف کنیم برای محرومان خلاف می‌کنیم، گفت: خودم یک سرای سالمندان برای کمک به فقرا و محرومان دارم و اگر امثال خانم «آسیه پناهی» به شهرداری مراجعه کنند و زمین داشته باشند، به آنها پروانه ساخت و ساز رایگان می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

سعید طلوعی که روز شنبه به درخواست رییس کل دادگستری استان کرمانشاه برای بازدید از محل خانه تخریب شده خانم آسیه پناهی، زن آلونک نشین حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری طبق قانون موظف به جلوگیری از ساخت سازهای غیرمجاز و تخلفات ساختمانی است و اجراییات شهرداری هم در راستای همین وظیفه و پس از دادن اخطارهای لازم، با مجوز قانونی اقدام به تخریب خانه خانم آسیه پناهی کرده است.

او افزود: پس از مراجعه ماموران اجراییات، خانم پناهی خود را داخل لودر می اندازد تا مانع تخریب شود که با کمک بانوان اجراییات از لودر خارج سپس به محل اسکان تعبیه شده انتقال داده می شود اما در مسیر انتقال ظاهرا ایشان دچار ایست قبلی می شود و فوت می کند که علت دقیق مرگ باید توسط پزشکی قانونی اعلام شود.

طلوعی گفت: طبق اعلام دادستان کرمانشاه آثار هیچ ضرب و جرحی روی بدن خانم پناهی وجود نداشته است.

او با بیان اینکه این اتفاق نباید سبب قضاوت های عجولانه و پیشداوری شود، افزود: باید قانون در کشور اجرا شود و اگر قانون رها شود همین اتفاقی می افتد که موجب توسعه بی رویه شهر کرمانشاه شده و مشکلات بسیاری در اداره شهر داریم زیرا طرح تفضیلی و طرح جامع شهر به درستی رعایت نشده است.

طلوعی با ابراز تاسف از مرگ آسیه پناهی عنوان کرد: حتما به خانواده خانم پناهی کمک می کنیم که از این نگرانی در بیایند.

به گفته او «تخریب مِلک طبعا اقدامی خشن و غیرقابل پیش بینی محسوب می شود و ممکن است با مقاومت سازنده روبرو و هر اقدامی اتفاق بیفتد چنانچه در گذشته هم رخ داده و در آینده هم رخ خواهد افتاد زیرا فرد از هزینه هایی که کرده دفاع می کند.»

بازدید رییس کل دادگستری از آلونک تخریب شده آسیه پناهی 

خودم سرای سالمندان دارم

شهردار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه خودم یک موسسه خیریه و سرای سالمندان برای کمک به فقرا و محرومان دارم، گفت: اگر مطمئن شوم که یک فرد مرحوم و بی خانمان مشکل مسکن دارد از راه های مختلف از جمله مسکن مهر برای خانه دار شدن او تلاش می کنم چنانچه پیش از این هم این کار را کرده ام.

او با بیان اینکه هزینه تهیه مسکن مهر خیلی کمتر از هزینه ساخت و سازهای غیرمجاز است، گفت: یک مسکن مهر ۶۰ متری حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است که به صورت قسطی از متقاضی دریافت می شود.

به محرومان پروانه رایگان می دهیم

طلوعی با بیان اینکه اگر بخواهیم خلاف کنیم برای محرومان خلاف می کنیم، گفت: اگر امثال ایشان به شهرداری مراجعه کنند و شرایط ساخت و ساز را داشته باشند ما به آنها پروانه ساخت و ساز رایگان می دهیم.

او شهرداری را حامی محرومان دانست و افزود: قشر محروم مطمئن باشند که زمانی که به ما مراجعه بکنند اگر نتوانیم ۱۰۰ درصد کارشان را راه بیندازیم حتما نیمی از مشکل آنها را حل می کنیم.

سه شنبه هفته گذشته (۳۰ اردیبهشت) یک زن کپرنشین پس از تخریب کپرش توسط ماموران اجرائیات شهرداری کرمانشاه، در مسیر انتقال به کمپ «چشمه سفید» دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد.

پرویز توسلی زاده، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه صبح امروز شنبه به همراه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، شهردار کرمانشاه و معاون فرهنگی دادگستری از محل خانه تخریب شده خانم آسیه پناهی در انتهای شهرک سجادیه شهر کرمانشاه همراهی می کردند.

نظر شما