شناسهٔ خبر: 40378152 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روسیه: فیس‌بوک، گوگل و یوتیوب اطلاعات رسانه‌های مخالف را سانسور می‌کنند

نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، اعلام کرد برخی شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات رسانه‌های جمعی مخالف را سانسور می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشویچ، نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، معتقد است فیس‌بوک، یوتیوب و گوگل از سیاست آزادی کامل به سوی نظام سخت کنترل اطلاعات و سانسور رسانه‌های جمعی نامطلوب تغییر مسیر داده اند.

او در جریان یک نشست که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: حدود ۱۵ سال قبل زمانی که گوگل، یوتیوب، و فیس‌بوک به تازگی جذب مخاطب در فضای مجازی را آغاز کرده بودند سخت بود که تصور کنیم سال‌ها بعد این شرکت‌ها به یک نظام سختگیرانه در جریان اطلاعات و سانسور رسانه‌های ناخوشایند تغییر مسیر دهند.

وی اظهار داشت در تاریخ ۲۰ ماه مه گزارش شده است که پلتفرم ویدئویی یوتیوب که تحت کنترل آمریکا است، حساب‌های کانال تلویزیونی کرایم -۲۴ و همچنین دو خبرنامه روسی زبان آنا و نیوز فرانت را حذف کرده است.

به گفته نماینده روسیه، تحت پوشش شعار‌های بی‌پروا در مورد دموکراسی و آزادی بیان، فضای پاکسازی منظم اطلاعاتی وجود دارد که توسط بستر‌های اینترنتی تحت کنترل آمریکا هدایت می‌شود و این امر را دموکراسی به سبک آمریکایی می‌نامند.

انتهای پیام/

نظر شما