شناسهٔ خبر: 40330279 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مشروح 20، سه شنبه 6 خرداد 99

هدف گذاری 22 درصدی نرخ تورم ، جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و آخرین تصمیم گیری ها در باره آزاد سازی سهام عدالت از اهم عناوین این بخش خبری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
بانک مرکزی، نخستین بار، نرخ تورمء یکساله را هدف‌گذاری کرد. بر این اساس، نرخ تورمء امسال، 22 درصد تعیین شده. بانک مرکزی اعلام کرده برای رسیدن به این هدف، علاوه بر نظارت بر عملکرد بانک‌ها ، هر انحرافء معناداری از این نرخء تورم رو با نرخ سود سیاستی، تغییر میده و با استفاده از عملیاتء بازارء باز و خرید وفروشء اوراق بهادارء دولتی، نرخ حاکم و موثر در بازارء پول رو تنظیم می کنه.

*********************
مجوز ۷ مدرسهء غیردولتی به دلیل دریافت شهریهء مازاد بر قانون و خودداری از برگردوندنش، لغو شد. وزیر آموزش و پرورش با اعلام این موضوع تاکید کرد: مدارسء غیردولتی، موظفند شهریهء فعالیتهای فوق‌برنامهء غیرآموزشی رو که به دلیل کرونا لغو شده، برگردونن.

*********************
سیل در دهها روستای شهرستان خوی، خسارتء زیادی به کشاورزیء منطقه زده. خوشبختانه حادثه، تلفاتء جانی نداشته.
 
************************************
رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادیء دولت، یک بار دیگه بر سرعت بخشیدن به فرآیند آزادسازی سهام عدالت، تاکید کرد. آقای روحانی گفت: عرضه مستقیم، باید با حفظ حقوق صاحبانء سهام عدالت و کاهش تصدی گری دولت* همراه باشه. در این جلسه، راهکارهای حمایت از بخش کشاورزی هم بررسی شد.
************************************
امکان فروش سهام عدالت، حتی بدون حضور در بانک ها هم فراهم شده. این یعنی افرادی که خودشون مدیریتء سهامشون رو به دست گرفتن، می تونن سهم شون رو غیرحضوری و با استفاده از خدمات اینترنتیء بانک ها بفروشن. از امروز، فروش 30 درصدء سهام عدالت در بانک‌ها ممکن شده.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289525" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795633/289525?width=400&height=300"></script></div>

************************************
آخرین تصمیم گیری ها درباره آزاد سازی سهام عدالت رو از زبان فهیمی ـ سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289526" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795633/289526?width=400&height=300"></script></div>
 

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد با جان باختن 57 نفر دیگه بر اثر ابتلا به کرونا، شمار فوتی ها به 7 هزارو 508 نفر رسیده ... از ظهر دیروز تا امروز 1787 موردء جدیدء ابتلا هم در کشور ثبت شده ... فعالیت شماری از اصنافء پرخطر، از امروز در تهران، بلامانع شد؛ البته با رعایت پروتکل های بهداشتی و به شرط داشتن مجوز بهداشتی.
 

***********
نوسازی ناوگان حمل ونقلء کالا، کلید خورد. متقاضیان باید به سامانه rpf.rmto.ir مراجعه کنن. وزیر راه گفت: در این طرح، 50 درصدء قیمت خودرو به‌صورت تسهیلاتء بلاعوض از محل صرفه‌جوییء سوخت، پرداخت میشه. سی درصدء قیمت ناوگان، تسهیلات با سود 8 درصد، و 20 درصد هم آوردهء مالک و اِسقاط خودروی فرسوده است.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289521" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795633/289521?width=400&height=300"></script></div>

**********************************
رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور سوئیس گفت: در شرایط سختی که همهء کشورها با شیوع کرونا مواجهن، تحریم‌های غیرقانونیء آمریکا، شرایط را برای مردم ایران، سخت‌تر کرده. آقای روحانی اضافه کرد اتحادیه اروپا، به‌ویژه سه کشور اروپایی، باید با اجرای تعهداتشون، توازن رو به برجام برگردونن. رئیس جمهور به سازوکار مالی اینستکس هم اشاره کرد و گفت: انتظار داریم با فعال‌تر شدن این سازوکارء مالی، برخی دارایی های ایران در برخی کشورها، قابل استفاده بشه .
**********************************
کاهش 33 هزار واحدی شاخص بورس ... شاخص کل بورس تهران با 33 هزارو 707 واحد افت به 926 هزارو 132 واحد رسید.
**********************************
تلاش برای مهار آتش در ارتفاعات گچساران، ادامه داره ... آتش سوزی در بیش از 300 هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران، از چهار روز پیش شروع شده ... با حضور بالگردهای آبپاشء نیروی هوا - فضای سپاهء پاسداران در منطقه، سرعت مهار آتش، افزایش یافته ...

**********************************
فاکسون، سومین نفتکش ایرانی هم فردا به موقعیت اسکورت در آب‌های منطقه انحصاری اقتصادیء ونزوئلا در دریای کارائیب میرسه ... از پنج فروند نفتکش‌ء ایران، تا حالا دو نفتکشء فورچون و فارست، به ونزوئلا رسیدن و دو نفتکش دیگه ی پتونیا و کلاول، در راه هستن. ونزوئلا اعلام کرده سوختگیری پالایشگاهء ال پالیتو در شمال این کشور از نفتکش‌های ایرانی، آغاز* شده ... مقامات ونزوئلایی، با قدردانی از ایران برای ارسال سوخت، تاکید کردن: ارسال بنزین، نماد برادری و همبستگیء دو ملته.

**********************************
استاندار خوزستان گفت طرح آبرسانی به بخش غیزانیه، با اعتبار 58 میلیارد تومان، به زودی به بهره برداری میرسه ... این طرح در 2 مسیرء شرق و غرب ، انجام و با اجرای اون، آب آشامیدنی پایدارء این منطقه، تامین میشه.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289522" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795633/289522?width=400&height=300"></script></div>

***********

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تاکنون ده دورهء مجلس، وظیفهء قانونگذاری را برعهده داشتن و فردا هم مجلس یازدهم، آغاز به کار می کنه ... البته با این تفاوت که دور دومء رقابت های مجلسء یازدهم به علت شیوع کرونا، هنوز برگزار نشده و رقابت برای حدود پانزده کرسی از 290 کرسی، به ایستگاه پایانی نرسیده ... گزارشی ببیند درباره آرایش جناح های سیاسی در ادوار مختلفء مجلس .
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289524" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795633/289524?width=400&height=300"></script></div>

*************
کلینیک حیات وحشء پردیسان که قراره محل درمان و نگهداری حیوانات باشه، حالا خودش درگیر مشکلاتء زیادی شده ... دردسرهایی از مدیریت و نگهداری، تا پیمانکار و محیط زیست.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289527" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795633/289527?width=400&height=300"></script></div>

سازمان جهانی بهداشت به دولت‌ها درباره متوقف کردن زودهنگام اقدامات پیشگیرانه و اوج‌گیری مجدد کرونا هشدار داده و اعلام کرده : احتمال قریب‌الوقوع موج دوم شیوع کرونا برای بسیاری از کشورها، وجود داره.
زنگ هشدار موج دوم در برخی ایالتهای امریکا به صدا در اومده . فرماندار ایالت آرکانزاس با تایید آغاز موج دوم ابتلا اعلام کرده فقط در یک روز ، پانصد و چهل مورد جدید ابتلا در این ایالت ثبت شده. گفته شده موارد جدید ابتلا به کروناویروس در 18 ایالت روندی صعودی داره.امریکا در حال حاضر بیش از یک میلیون و هفتصد هزار مبتلا و حدود 100 هزار جان باخته داره.
انتقادها از عملکرد ضعیف ترامپ در کنترل همه گیری هم ادامه داره. استیو اشمیت استراتژیست جمهوری‌خواه آمریکایی، ترامپ رو بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا توصیف کرده و گفته :
وقتی به حرف‌های ترامپ گوش میدیم میفهمیم تفکراتش مثل یه آدم کند ذهن و احمقه.
همزمان سازمان بهداشت جهانی استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین رو برای درمان بیماران مبتلا به کرونا متوقف کرده . بررسی ها نشون میده استفاده از این دارو احتمال بروز بیماری های قلبی و مرگ و میر رو افزایش میده. کلروکین همون داروییه که ترامپ رئیس جمهور امریکا با وجود مخالفت های کارشناسان بر مصرف و تاثیر اون در درمان کرونا اصرار داره و کمی پیش گفته بود خودش هم استفاده میکنه.
در آلمان با بیش از 8000 قربانی، کرونا تا حالا برای اقتصاد این کشور هزینه 450 میلیارد یورویی داشته.

در برزیل هم که در چند روز اخیر سرعت شیوع پرشتاب شده شمار مبتلایان به 376 هزار و جان باختگان به بیش از 23 هزار نفر رسیده. برزیل حالا بعد از امریکا بیشترین شمار مبتلایان رو در جهان داره.
**************

برچسب‌ها:

نظر شما