شناسهٔ خبر: 40356114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مشروح 20، چهارشنبه 7 خرداد 99

پیام رهبری به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان برجسته مشروح 20 است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یکی از الزامات در رأس امور بودن مجلس را حضور نمایندگان فعال، منظم، پاکدست، امانتدار و دارای شناخت از شرایط و اولویت‌های کشور دانستند و با تأکید بر اینکه «اقتصاد و فرهنگ» در صدر اولویت‌های کشور است، نمایندگان را به مسائلی همچون اولویت دادن به معیشت طبقات ضعیف، اصلاح خطوط اصلی اقتصاد مثل اشتغال و تولید و تورم، رعایت تقوا و انصاف در انجام وظایف نظارتی، موضع‌گیری‌های انقلابی در حوادث مهم و تعامل برادرانه با قوای مجریه و قضائیه توصیه کردند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289809" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795692/289809?width=400&height=300"></script></div>


با موافقت منتخبان مجلس یازدهم، جلسه علنی برای برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم فردا تشکیل می‌شه ... امروز هیات رئیسه سنی اداره مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم رو بر عهده داشت.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289814" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795692/289814?width=400&height=300"></script></div>


میهمانان ویژه مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، در حاشیه این مراسم دیدگاهشون رو درباره اولویت‌ها و انتظارات از نمایندگان ملت، بیان کردن.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289824" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795692/289824?width=400&height=300"></script></div>

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: دولت در کنار مجلس جدید برای حل بیش از پیش مشکلات مردم تلاش خواهد کرد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289815" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795692/289815?width=400&height=300"></script></div>

آقای روحانی برضرورت وحدت نیرو‌ها و قوا مقابل زورگویی استکبار جهانی تاکید کرد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289811" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795692/289811?width=400&height=300"></script></div>

***********************************
سومین نفتکش ایران هم با عبور از دریای کارائیب، وارد اب‌های سرزمینی ونزوئلا شد ... تاکنون دو نفتکش فورچون و فارست در بنادر ونزوئلا پهلو گرفتن ... شبکه تله‌سور ونزوئلا ضمن تائید ورود نفتکش سوم ایران به آب‌های این کشور، اعلام کرد نفتکش‌های چهارم و پنجم ایران نیز تا دوازدهم خرداد وارد آب‌های ونزوئلا میشن.
با ورود نفتکش‌های ایرانی حامل بنزین، پمپ بنزین‌های ونزوئلا هم توزیع بنزین رو آغاز کردن ... مردم ونزوئلا مدت هاست به علت تحریم از نبود بنزین رنج می‌برند.
***********************************
بورس سبزپوش شد ... شاخص بورس پس از یک کاهش چشمگیر و رسیدن به مرز ۹۱۳ هزار واحد، روند صعودی به خود گرفت و با رشد ۱۲ هزار و ۴۲۴ واحدی، به ۹۳۸ هزار و ۵۵۷ هزار واحد رسید.
***********************************
اعزام ۳ تیم ارزیاب هلال احمر به کانون زمین‌لرزه ۴ ریشتری ظهر امروز در دماوند استان تهران ... زلزله در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در دماوند بود و در مناطقی از تهران هم احساس شد ... رئیس مرکز اورژانس تهران گفت دو نفر به دلیل ترس و فرار از زلزله دچار اضطراب و مصدومیت جزئی شدن ... خوشبختانه تاکنون فوتی گزارش نشده ... فرماندار شهرستان دماوند اعلام کرده همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در شهرستان دماوند در حالت آماده باش هستن ... برخی کارشناسان معتقدن زمین لرزه امروز پس لرزه زلزله ۵.۱ ریشتری است که بامداد ۱۹ اردیبهشت دماوند و تهران رو لرزوند.
***********************************
رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف هزار و ۸۴ دستگاه انواع خودروی احتکار شده به ارزش یک تریلیون ریال در ۱۳ پارکینگ خبر داد ... سرهنگ علیپور گفت: خودرو‌های کشف شده، صفر کیلومتر و بدون پلاک بودند که با دستور قضائی توقیف و هر ۱۳ پارکینگ پلمب شدن.
***********************************
ثبت‌نام متقاضیان پیش خرید خودرو بدون دریافت پول، تا چهارشنبه ۱۴ خرداد ... براساس اطلاعیه‌ای وزارت صنعت تقدم و تأخر در ثبت‌نام هم هیچ تأثیری در روند قرعه‌کشی نداره.

******
خبرنگاران امروز موضوع نظارت بر استفاده از ماسک در مترو، و ماجرای حادثه فوت پیرزن کرمانشاهی رو در شبکه خبر پیگیری کردن.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289812" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795692/289812?width=400&height=300"></script></div>

سخنگوی وزار ت بهداشت گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶ بیمار کرونایی جان باختن که مجموع جان باختگان به ۷ هزار و ۵۶۴ نفر رسید ... آقای جهانپور اضافه کرد با شناسایی دو هزار و هشتاد مورد جدید، شمار مبتلایان هم به ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر رسید ... خوشبختانه بیش از ۱۱۱ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدن.
********************************
رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با اشاره افزایش نسبی آمار مبتلایان کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته، یه بار دیگه بر رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289813" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795692/289813?width=400&height=300"></script></div>
********************************
در جلسه اجتماعی، انتظامی ستاد ملی کرونا درباره افزایش ساعت کار پاساژ‌ها تصمیم گیری شد. اجرای طرح ترافیک هم موضوع دیگری بود که در این نشست بررسی شد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_289810" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795692/289810?width=400&height=300"></script></div>


خطای ۵۰ درصدی کیت‌های تست سریع کرونا در آمریکا جنجال به پا کرده ... نتایج تحقیقات نشون میده این کیت‌ها نیمی از بیماران کرونایی رو به اشتباه، سالم اعلام کرده بودن.
 
بنا بر اعلام مقامات امریکایی شمار مبتلایان این کشور به بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر و جان باختگان به بیش از صد هزار و ششصد نفر رسیده.
همزمان با افزایش شمار کل مبتلایان در جهان به بیش از ۵ میلیون و هفتصد هزار نفر و شمار جان باختگان به بیش از ۳۵۲ هزار نفر، سازمان جهانی بهداشت هشدار داده احتمال قریب‌الوقوع موج دوم شیوع کرونا برای بسیاری از کشور‌ها وجود داره.
برزیل با حدود ۴۰۰ هزار مبتلا بعد از امریکا بیشترین مبتلایان جهان رو داره ... شمار جان باختگان این کشور هم از ۲۴ هزار نفر فراتر رفته ... فرانس ۲۴ گزارش داده: در زاغه‌های ریو دو ژانیرو اوضاع از کنترل خارج شده.
در روسیه ۸ هزار مبتلای جدید شناسایی شده. شمار قربانیان کرونا هم به مرز ۴ هزار نفر رسیده.
پرچم‌های اسپانیا برای سوگواری افراد جان باخته از کرونا به حالت نیمه برافراشته دراومده ... اسپانیا بیش از ۲۷ هزار فوتی داره.
در فرانسه صد‌ها نفر از کادر درمانی در شهر «بوردو» در اعتراض به اوضاع بد کاری و پایین بودن دستمزد‌ها تظاهرات کردن.
***********
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) گفت: برای احترام به سلامت مردم، چهاردهم خرداد در حرم مطهر امام (ره) مراسمی برگزار نمی‌شد ... آقای انصاری اضافه کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت زنده و خارج از حرم برگزار خواهد شد ... دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام گفت: تولیدات فرهنگی که برای فضای مجازی آماده کردیم از شنبه در اختیار مردم قرار می‌گیره.
********************************
رئیس کل بانک مرکزی گفت: کنترل نقدینگی در دستور کار بانک مرکزیه، رشد نقدینگی حتماً نسبت به پارسال بسیار کمتر خواهد شد.
********************************
ابراز تاسف وزارت امور خارجه از مرگ یک سیاه پوست دیگر در امریکا براثر خشونت پلیس این کشور ... وزارت امور خارجه اعلام کرد: خشونت پلیس امریکا علیه سیاه‌پوستان، هیچ حد و مرزی نمی‌شناسه و مثل همیشه، پاسخ آمریکا به خواست اجرای عدالت، به کارگیری خشونت و زور بیشتره ... شش سال بعد از التماس‌های اریک گارنر، که می‌گفت «نمی تونم نفس بکشم»، این بار جورج فلوید، یه سیاه‌پوست دیگه، بعد از بازداشتی بی‌رحمانه و غیر انسانی جانش رو از دست داد ... تصاویر منتشر شده نشون میده که مامور پلیس سفید پوست، این سیاه پوست ۴۰ ساله رو بر روی آسفالت خیابون قرار داده و چندین دقیقه با فشار بر گردن اون مانع نفس کشیدنش میشه.

این سیاه‌پوست اهل مینیاپولیس ایالت مینه سوتا بعد از انتقال به بیمارستان جونش رو از دست میده ... آمار‌ها نشون میده فقط در ۴ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ شهروند آمریکا بر اثر خشونت پلیس کشته شدن ... این اقدام خشن پلیس امریکا خشم مردم این کشور رو برانگیخته ... صد‌ها نفر در مینیاپولیس در اعتراض به خشونت پلیس امریکا تظاهرات برگزار کردن ... البته در این تظاهرات هم پلیس با خشونت به معترضان حمله و اون‌ها رو متفرق کرد.

********************************
سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق گفت: در عملیاتی ویژه، چهار سرکرده داعش از جمله «ابوصهیب» که گفته می‌شه از سرکرده‌های اصلی این گروه تروریستیه به هلاکت رسیدن ... نیرو‌های الحشد الشعبی هم اعلام کردند ایوب عدای العانی، مسئول رسانه‌ای گروه تروریستی داعش رو در استان صلاح الدین دستگیر کردن.
********************************
افزایش شمار کودکان ناپدیدشده در ایتالیا مسئولان رو نگران کرده ... بر اساس آمار رسمی پارسال، هشت هزار ۳۳۱ کودک و نوجوان در این کشور ناپدید شدن ... ۵۳۷۶ نفر اون‌ها کودکان آواره خارجی و بی سرپرست بودن ... به گفته پلیس ایتالیا، باند‌های تبهکار، از این کودکان برای تجارت و قاچاق اعضای بدن استفاده می‌کنن.

********************************

برچسب‌ها:

نظر شما