شناسهٔ خبر: 40319492 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اجرایی رییس مجلس مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم را تشریح کرد

معاون اجرایی رییس مجلس با تشریح برنامه های افتتاحیه مجلس یازدهم گفت: برگزاری جلسه پنج شنبه مجلس منوط به تصمیم هیئت رییسه سنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «غلامرضا نوری» در نشست خبری صبح امروز سه شنبه 6 خرداد ضمن تشریح برنامه افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: فردا چهارشنبه 7 خرداد 1399 جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم با حضور 276 تن از منتخبین ملت برگزار خواهد شد البته تعدادی از میهمانان عالی رتبه لشکری و کشوری در مراسم افتتاحیه امسال نیز حضور دارند اما به دلیل شرایط ناشی از وضعیت بهداشتی جامعه و با توجه به پروتکل های بهداشتی این دعوت محدود است.

 

معاون اجرایی رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در هر افتتاحیه مجلس تعداد زیادی از هیئت دولت، مسئولان لشکری و کشوری، استانداران، علما و نمایندگان از صنوف مختلف، هنرمندان و ورزشکاران را داشتیم که امسال به خاطر شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه از دعوت آنها معذور شدیم.

 

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم در وقت قانونی و مقرر شروع به کار خواهد کرد، گفت: برنامه افتتاحیه مجلس یازدهم با تلاوت قرآن، سپس گزارش مختصر معاون اجرایی و بعد از آن گزارش وزیر کشور و همچنین سخنرانی رییس جمهور و در ادامه تحلیف و سوگند منتخبین و در پایان اقتراع شعب را خواهیم داشت.

 

نوری ادامه داد: تنها برنامه ای که ما امسال در مراسم افتتاحیه به دلیل شرایط بهداشتی برگزار نخواهیم کرد، حضور منتخبین بعد از مراسم تحلیف در حرم امام خمینی است که این برنامه به فرصت مناسب دیگری موکول شده است البته بعد از تحلیف منتخبین در محوطه مجلس و با حضور بر سر مزار شهدای گمنام با آرمان های امام خمینی و شهدای گرانقدر تجدید میثاق می کنند.

 

وی با اشاره به اعضای هیئت رییسه سنی مجلس گفت: آقای تقوی منتخب مردم تهران به عنوان مسن ترین نماینده رییس جلسه، آقای میرسلیم نایب رییس، نجابت منتخب شیراز به عنوان منتخب شیراز و همچنین فتحی منتخب استان کردستان به عنوان جوان ترین نمایندگان به عنوان دبیر اول و دوم جلسه را اداره خواهند کرد.

 

معاون اجرایی رییس مجلس تصریح کرد: بعد از اقتراع شعب و بنا به تشخیص رییس جلسه، شعب 15 گانه تشکیل می شوند که می توانند جلسات خود را بلافاصله بعد از جلسه افتتاحیه و یا در بعد از ظهر روز چهارشنبه برای بررسی اعتبارنامه ها داشته باشند.

 

وی گفت: کار شعب در شرایط عادی تا یک هفته طول می کشد ولی اگر اعتراضی به اعتبارنامه ها باشد، هیئت تحقیق تشکیل می شود.

 

وی با بیان اینکه جلسه علنی مجلس با تایید اعتبارنامه دو سوم از نمایندگان قابل برگزاری است، گفت: برگزاری جلسه روز پنج شنبه مجلس موکول به تصمیم هیئت رییسه سنی است که باید در رابطه با برگزاری این جلسه در روز پنج شنبه یا جلسه دیگر رای استمزاجی از نمایندگان اخذ کنند.

 

وی در پایان در مورد تست کرونای منتخبین نیز گفت: برگزاری جلسه افتتاحیه تحت پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا است، تمام منتخبین در شهرستان ها و تهران به مراکز معرفی شده از طرف وزارت بهداشت مراجعه کرده اند و حضور آنها در جلسه افتتاحیه منوط به تست منفی آنها خواهد بود البته طبق آزمایشاتی که منتخبین ارایه کرده اند تا الان مشکل خاصی نبوده است./

پایان پیام/33

نظر شما