شناسهٔ خبر: 40293117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وضعیت گناباد و بجستان از نظر ابتلا به کرونا قرمز است

گناباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: وضعیت گناباد و بجستان از نظر ابتلا به کرونا قرمز است و باید با پرهیز از سفرهای غیر ضروری خطر شیوع این بیماری را کاهش داد.

صاحب‌خبر -

دکتر جواد باذلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مردم خواست که با رعایت پروتکلهای بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا و پرهیز از سفرهای غیر ضروری در تعطیلات عید فطر سفیر سلامت خود و خانواده شان باشند.

وی ادامه داد: کاهش خطر شیوع بیماری کرونا تنها با مشارکت مردم محقق می‌شود و از مصادیق بارز آن پرهیز از سفرهای غیر ضروری و حضور نیافتن در معابر عمومی و اجتماعات است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: هر چند که ماه رمضان امسال، به خاطر شرایطی که به واسطه ویروس کرونا بر جامعه حاکم شده است متفاوت‌تر از همیشه برگزار شد اما مردم با مهربانی و همدلی و توجه بیشتر به مشکلات همنوعان خود بر زیبایی‌های این ماه افزودند.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو  بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
 شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت، زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

به گفته کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز چهارم خرداد ماه ۱۳۹۹ ،  ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۸ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۴۱۷ تن رسید.

نظر شما