شناسهٔ خبر: 40287683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عید فطر جلوه بزرگی از تحکیم وحدت در جامعه است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به جنبه سیاسی و اجتماعی عبادت گفت: عید فطر جلوه بزرگی از تحکیم وحدت در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن تبریک فرارسیدن این عید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات بندگان خداوند در ماه مبارک رمضان با اشاره به روایتی از حضرت امام جعفرصادق (علیه‌السلام) گفت: وقتی صبح روز عید فطر می‌شود منادی از جانب خدای متعال ندا می‌دهد که هرکسی بیاید پاداش عمل و اجر زحمات خود را در این ماه مبارک بگیرد زیرا عید فطر روزی است که خداوند به نیکوکاران اجر و مزد می‌دهد و گناهکاران خسارت زیادی می‌بینند.

امام‌جمعه اردکان افزود: روز عید فطر، شبیه‌ترین روزها به‌روز قیامت است و یکی از بزرگ‌ترین درس‌های عید فطر، گذشت سریع عمر و سختی‌های دنیا است و ما باید با حفظ برکات ماه رمضان و انس با قرآن به فکر فراهم کردن توشه تقوا برای سفر آخرت باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگ عید فطر برای ایجاد وحدت در عرصه داخلی و هم در عرصه بین‌المللی، گفت: عید فطر جلوه بزرگی از تحکیم وحدت در همه جهان اسلام و تحکیم وحدت در داخل کشور است همه عبادات علاوه بر جنبه عبادی، جنبه سیاسی و اجتماعی هم دارند و باید عامل وحدت و اتحاد مسلمانان و قدرت یافتن آن‌ها در برابر دشمنان مشترک و در برابر استکبار جهانی بشود.

شاکر در خطبه دوم بابیان اینکه دادن زکات فطره از واجبات روز عید فطر است، گفت: امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند؛ کمال روزه‌داری ماه مبارک رمضان این است که انسان فطریه را پرداخت کند زیرا زکات فطره صدقه برای دفع بلا و آفت از زندگی است و انسان را از بلا بیمه می‌کند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، افزود: ماه رمضان امسال با سال‌های دیگر متفاوت بود و آن‌گونه که گزارش داده‌اند در حال حاضر وضعیت شهرستان اردکان الحمد لله با مراعاتی که مردم کردند و با همکاری مسؤولین و با تلاش‌های کادر پزشکی و درمانی بهتر شده است.

امام‌جمعه اردکان در پایان اظهار داشت: وضعیت شهرستان اردکان هنوز زرد است و سفید نشده است لذا نگرانی مسؤولین این است در شرایطی خاص مثل تعطیلات عید فطر که رفت‌وآمدها بیشتر می‌شود این بیماری دوباره شیوع پیدا کند.

انتهای پیام/ 90010

نظر شما