شناسهٔ خبر: 40280308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شهرکرد: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تبیین و ترویج شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی در جامعه تبیین و ترویج شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز شنبه به مناسبت سوم خرداد در آیین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و بزرگداشت سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر افزود: جامعه امروز به شدت نیازمند شنیدن و بازگو کردن خاطرات دوران دفاع مقدس، ایثارگری و ایثار رزمندگان در طول دفاع مقدس است و همه ما مسوولیت داریم با انگیزه، این روحیه جهادی را منتشر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه روحیه جهادی و ایثار باید در جامعه اسلامی و نظام انقلاب اسلامی ادامه دار باشد، گفت: جهاد فقط مختص دوران دفاع مقدس و سوم خرداد نیست، بلکه یک امر مستمر و وظیفه دایمی، یک تکلیف شرعی و همیشگی در همه مراحل زندگی است.

وی، به زندگی امروز جانبازانی که در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند، اشاره کرد و گفت: این ایثارگران و جانبازان در سخت‌ترین شرایط دست از جهاد و حمایت از انقلاب، بیان حقایق  و دفاع از ارزش‌های والا بر نمی‌دارند و با تلاش‌ مجدانه به بیان و انتقال فرهنگ جهاد و ایثار می‌پزدازند.

امام جمعه شهرکرد گفت: ایثارگران، خانواده شهدا، جانبازان سرمایه‌های نظام هستند و باید قدر این سرمایه‌ها را دانست و به معرفی این افراد که در پیروزی نظام نقش داشتند، پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در این دوران برخی افراد دچار هوای نفس شدند و در راه انقلاب و اسلام قدم برنمی‌دارند و دنبال گروه‌ها سیاسی، جناج بازی و بازی‌های سیاسی هستند، گفت: این نامهربانی‌ها در نظام اسلام دردآور است و نباید این نامهربانی‌ها باعث شود که  ایثارگران از کار جهادی خود کوتاه بیایند، بلکه باید روحیه جهاد و مقاومت را نشر دهند.

نکونام افزود: حضور همه جانبه مردم ولایی در صحنه های انقلاب، امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد، از راه‌های مقابله با این گروه است و باید با روحیه استقامت و جهاد همه جانبه زمینه استمرار نظام اسلامی را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر را همه رسانه‌های معاند در داخل و خارج، همچنین رسانه‌های مخالف غیر ممکن می‌دانستند، افزود: روحیه جهادی و ایستادگی رزمندگان باعث این پیروزی شد تا این پیروزی در تاریخ برای آیندگان باقی بماند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس و بزرگداشت سوم خرداد نیز گفت: انتقال و حفظ آموزه های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان یک ضرورت است.

سرهنگ هوشنگ ذوالفقاری افزود: عملیات فتح خرمشهر یکی از گسترده ترین عملیاتهای دفاع مقدس بود که به خاطر بزرگی این عملیات در محاسبات مادی و دنیایی قابل درک نبود.

وی اظهار داشت: خرمشهر به عنوان یک برگ برنده در دست دشمن بود که در عملیات بیت المقدس از دست دشمن خارج شد و بعد از آن عملیاتهای دیگر برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: آزادسازی خرمشهر نماد اراده سیاسی جمهوری اسلامی و افزایش توان و قدرت نظام کشور است.

وی در ادامه با اشاره به ۴۰ سالگی دفاع مقدس افزود:این دوران ، دوران بلوغ و رشد انقلاب است که باید گرامی داشته شود.

وی به فرهنگ سازی روحیه جهاد و دفاع از کشور برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: نباید به دشمن فرصت داد تا این پیروزی را به نام خود رقم بزند. 

ذوالفقاری، بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد برای نسل جوان و آیندگان تاکید کرد و گفت: برای استمرار نظام اسلامی به فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و جهاد نیاز است.

وی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: روحیه جهاد امروز فعالان عرصه بهداشت و سلامت بر گرفته از روحیه ایثار در دوران دفاع مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به احداث موزه دفاع مقدس در شهرکرد گفت:هم اکنون این مرکز ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته وی، از ۲سال گذشته ۸۰عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس ،هشت تاریخ شفاهی،هشت کتاب صوتی  در استان تهیه و چاپ شده است.

وی اظهار داشت:در این مدت سه عنوان کتاب به زبان عربی ، انگلیسی و پشتو تولید شده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین ار ۲۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

تجلیل از خانواده جوانترین شهید عملیات بیت المقدس، خانواده نخستین شهید پزشک مدافع حرم، خانواده شهید حادثه دریایی، خانواده شهید  مدافع سلامت و رزمندگان پیشکسوت و همچنین سه نفر از جامعه سلامت استان از جمله رییس دانشگاه علوم پزشکی، معاون دانشگاه و یکی از پرستاران بخش کرونا تجلیل شد.

نظر شما