شناسهٔ خبر: 40279948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره‌مندی ۸۰ درصدی دانش‌آموزان ملایر از شبکه شاد

همدان- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: ۸۰ درصد دانش آموزان این شهرستان از ظرفیت شبکه شاد بهره‌مند شدند و تاکنون ۲۰ محتوای تهیه شده توسط سرگروه‌های آموزشی و معلمان در شبکه ملی شاد بارگذاری شده و این تعداد رو به افزایش است.

صاحب‌خبر -

هادی سلگی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش ملایر اظهار داشت: ۲ نفر از معلمان ملایری در رشته‌های ریاضی و روانشناسی در شبکه استانی تدریس دارند.

وی افزود: فرهنگیان ملایر با تشکیل کارگروه‌های تولید محتوا از دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتند، غافل نشدند و محتوای درسی را در قالب سی.دی، جزوه‌های کاربردی و درس‌نامه تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار دادند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس فرصتی برای زمینه سازی آموزش مجازی شد و شبکه شاد می‌تواند حتی پس از بازگشایی مدارس نیز مکمل خوبی برای آموزش دانش‌آموزان باشد.

سلگی بیان کرد: با تلاش‌های بی‌وقفه سرگروه‌های آموزشی و تشکیل کارگروه از ابتدای اسفند سال گذشته، محتوای آموزشی برای تمام دروس ۶ پایه آماده و در اختیار آموزگاران و دانش‌آموزان سطح استان قرار گرفت.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس برای رفع اشکال گفت: دانش‌آموزانی که به امکانات اینترنتی دسترسی نداشتند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور پیدا کرده و با حضور دبیران و معلمان اشکالات درسی خود را رفع می‌کنند.

کلاس رفع اشکال با رعایت پروتکل بهداشتی

مدیر آموزش و پرورش ملایر ادامه داد: رفع اشکال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اتخاذ تدابیر لازم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و طبق برنامه‌ریزی قبلی از طریق گروه‌بندی و زمان‌بندی در نرم‌افزار شاد انجام شده است.

سلگی اظهار داشت: تمامی سطوحی که در مدارس مورد استفاده دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، به صورت روزانه ضدعفونی و گندزدایی شده و توسط تیم ارزیابی متشکل از کارشناسان اداری مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا بسته‌های بهداشتی همچون ماسک، دستکش، ژل و اسپری ضدعفونی تهیه و در اختیار همکاران اداری قرار گرفت و بیش از ۶ هزار عدد ماسک در سطح مدارس حاشیه شهر توریع شد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر درباره برگزاری امتحانات نیز گفت: با توجه به تاثیر امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در هدایت تحصیلی و کنکور، امتحان دروس این ۲ پایه به صورت حضوری و سایر پایه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

آماده‌سازی ۱۳ حوزه امتحانی در ملایر

سلگی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات رعایت می‌شود بیان کرد: در این زمینه امتحانات رشته‌های انسانی، ریاضی و تجربی در یک روز و به صورت همزمان برگزار نمی‌شود و حوزه‌های برگزاری امتحانات نیز از هشت حوزه به ۱۳ حوزه افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از سه هزار دانش‌آموز پایه نهم در این شهرستان مشغول تحصیل است و امتحانات آنها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که کمترین ازدحام را در حمل و نقل و جابجایی دانش‌آموزان داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه محیط برگزاری امتحانات بلافاصله پس از پایان ضدعفونی و گندزدایی می‌شود افزود: شبکه اجتماعی شاد یک جهش بزرگ در عرصه تعلیم و تربیت و مناسب جامعه امروزی که عصر ارتباطات و اطلاعات است، ایجاد کرد.

سلگی تاکید کرد: معلمان و دبیران برای همگام شدن با جامعه در حال تغییر امروزی باید به دنبال شیوه‌های جدید آموزش باشند و از طرفی شبکه شاد این قابلیت را دارد که در شرایط معمولی و فعالیت هادی مدارس به عنوان یک مکمل ارزشمند در فرآیند آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: فیلم‌های آموزشی تولیدی معلمان فرهیخته ملایری در مقطع ابتدایی به واسطه کیفیت و دقت بالا، در شبکه ملی شاد به اشتراک گذاشته شد و مورد استفاده و بازدید میلیون‌ها دانش‌آموز در سراسر کشور قرار گرفته است.

سلگی همچنین درباره نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس قرآنی مقطع ابتدایی گفت: امتیازات علمی، رتبه‌های قرآنی و محدوده جغرافیایی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در ثبت‌نام این دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: آرمان‌ها و اندیشه‌های امام خمینی(ره) باید در بین نوجوانان و جوانان از طریق برنامه‌های پرمحتوا به عنوان رسالت خطیر آموزش و پرورش زنده نگه داشته شود.

بیش از ۳۷ هزار دانش آموزش ملایری در ۲۷۰ مدرسه در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

نظر شما