شناسهٔ خبر: 40274535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با هدف مقابله با کرونا؛

ژل ضدعفونی دست به همت محققان دانشگاه بیرجند تولید شد

محلول ژل ضدعفونی دست به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با حمایت معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری و به همت شبکه آزمایشگاهی در دانشگاه بیرجند ‏تولید شد‎.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی زراعتکارمقدم، مسئول راه‌اندازی شبکه آزمایشگاهی و ‏عضو هیئت علمی گروه آموزشی شیمی دانشگاه بیرجند از تولید ژل ضدعفونی دست در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: حمایت ‏معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند یک تیم پژوهشی از گروه شیمی موفق به تولید ژل ضدعفونی کننده ‏دست شدند‎.

زراعتکار بیان کرد: با تأمین مواد اولیه و ایجاد ظرفیت‌های لازم، این گروه آمادگی تولید روزانه تعداد ۵۰۰ ژل ۵۰ گرمی را ‏دارد‎. ‎

باعضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در توضیح روش تولید این ژل ضدعفونی الکلی اظهار کرد: در این ژل ضدعفونی کننده از اتانول و ایزوپروپیل الکل ‏برای از بین بردن آلودگی‌های میکروبی و ویروسی استفاده شده و براساس آنالیز صورت گرفته توسط دانشگاه علوم ‏پزشکی بیرجند این ژل تولیدی دارای ۸۳ درصد الکل است.

وی جلوگیری از خشکی پوست دست و مدت زمان بیشتر استریلیزه شدن را از نکات حائز ‏اهمیت در این ژل دانست‎. ‎

زراعتکار اعلام کرد: دانشگاه بیرجند پس از موفقیت در تولید این ژل ضدعفونی تصمیم دارد جهت توزیع رایگان در مناطق ‏محروم استان زیرساخت‌های لازم جهت تولید انبوه این ژل را فراهم کند‎. ‎

نظر شما