شناسهٔ خبر: 39949817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حسینی در گفتگو با دانشجو:

۶۴ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی به آموزش مجازی دسترسی ندارند / لزوم بهره‌گیری آموزش از ظرفیت دانشجومعلمان

ز گفت: ۶۴ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی به آموزش مجازی دسترسی ندارند و دانشجو معلمان می‌توانند در حل این مشکل کمک کنند.

صاحب‌خبر -

سیدحمید حسینی، مسئول آموزش قرارگاه احمدی روشن خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به آموزش مجازی دانش آموزان اظهار کرد: نرم افزار شاد، اقدام خوبی از سوی آموزش و پرورش برای آموزش مجازی دانش آموزان بود، اما گستره کمی دارد به طوری که در خراسان جنوبی تنها ۳۰ تا ۳۵ درصد دانش آموزان را دربرگرفته است.

حسینی بیان کرد: در مناطقی از استان ما امکانات لازم چه به لحاظ توان مالی خانواده‌ها چه زیرساخت‌های اینترنتی، برای استفاده دانش آموزان از سامانه شاد یا آموزش مجازی وجود ندارد و طبق آمار اعلام شده از سوی آموزش و پرورش استان ۶۴ درصد دانش آموزان نتوانستند از این امکانات استفاده کنند.

مسئول آموزش قرارگاه احمدی روشن خراسان جنوبی با بیان اینکه رقم ۶۴ درصد بسیار بالا است و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، گفت: یکی از اصول قانون اساسی زیر سوال رفته است که براساس آن آموزش باید برای همه به صورت یکسان باشد، اما در شرایط فعلی این مهم صورت نمی‌گیرد و آموزش و پرورش باید فکری برای آن بکند.

وی به ارائه پیشنهادی برای حل این مشکل پرداخت و گفت: وزارت آموزش وپرورش می‌تواند ابلاغیه رسمی برای دانشجومعلمان صادر کند تا در تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان مشارکت کنند.

حسینی بیان کرد: حرکت‌های خودجوش دانشجویی در این زمینه در مناطق محروم استان صورت گرفت مانند اقداماتی که جمعیت امام حسن (ع) در حاشیه بیرجند انجام داد، اما این حرکت‌های جهادی پشتوانه‌ای رسمی ندارد و به همین دلیل گستره زیادی را پوشش نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: دانشجومعلمان کارمند دولت محسوب می‌شوند و آموزش و پرورش می‌تواند با ابلاغیه رسمی به دانشجومعلمان، آنان را برای تهیه پیک‌های آموزشی به کار گیرد.

نظر شما