شناسهٔ خبر: 40210563 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت 1600 ایده در چالش کرونا

سرپرست تیم داوران فنی چالش کرونا گفت: تاکنون 1600 ایده در این چالش ثبت شده است که از این تعداد ۴۰۰ ایده غربال شده که از میان آنها حدود ۵۰ ایده در حوزه کسب و کار آنلاین و وب بودند.

صاحب‌خبر -

حسین رمضانپور سرپرست تیم داوران فنی چالش کرونا در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به آمار‌های بدست آمده از ایده‌های ثبت شده در چالش کرونا گفت: تاکنون در چالش کرونا ۱۶۰۰ ایده ثبت شده که از این تعداد، ۴۰۰ ایده غربال شده و از این ۴۰۰ ایده حدود ۵۰ ایده در حوزه کسب و کار آنلاین و وب بودند.

سرپرست تیم داوران فنی چالش کرونا افزود: در تیم تکوین ما سعی کردیم که فرآیندهایی را برای داوری طراحی کنیم که بتوانیم براساس آن فرآیندها به ایده‌ها امتیاز دهیم و بهترین ایده‌ را از بین ایده‌ها انتخاب کنیم.

وی با تاکید به فرآیندهای انجام شده در راستای بررسی ایده‌ها گفت: فرآیندی که برای بررسی ایده‌ها درنظر گرفته شده مراحل مختلفی دارد که از مرحله اعتبارسنجی شروع شده و ایده‌ها را با توجه به ایده‌های هم دسته خود، مورد سنجش قرار می‌دهیم و در هر مرحله که ایده‌ای امتیاز کمتری دریافت کند، حذف می‌شود.

رمضانپور با اذعان به مراحل پایانی انتخاب ایده‌های برتر عنوان کرد: در پایان بررسی ابعاد پروژه، ابعاد پیاده سازی که همان مرحله قابل اجرا بودن ایده و ابعاد مالی است را در دستور کار داریم که از مهمترین مراحل کسب و کارها هستند و در پایان بر اساس مسائلی مانند میزان اثرگذاری ایده، فاصله تا نقطه سر به سر که سود و زیان ایده می‌باشد، نوآوری و پتانسیل واقعی(بقا)، امتیازات نهایی هر ایده را مشخص می‌کنیم.

سرپرست تیم داوران فنی چالش کرونا با اشاره به ایده‌های ثبت شده در دسته‌های مختلف در چالش کرونا تصریح کرد: درحال حاضر ایده‌های ثبت شده در دسته‌های پزشکی، روانشناسی، بیوانفورماتیک، کشاورزی، کسب و کار، اجتماعی و فرهنگی هستند که بازده بزرگی هستند که همه نقطه اتصال بزرگی بر روی کسب و کار آنلاین و وب دارند که این مورد خود جای خوشحالی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما