شناسهٔ خبر: 40185354 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اقدامات وزارت علوم برای ترویج عفاف و حجاب در دانشگاه ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اقدامات این وزارتخانه در ترویج عفاف و حجاب را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دانشجویان بر موضوع حجاب در دانشگاه‌ها تاکید کردند و اعلام کردند که در این زمینه دغدغه دارند.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اقدامات وزارت علوم در موضوع حجاب در دانشگاه ها، گفت: دانشگاه‌ ها مسوول نسل های آینده کشور هستند و در دین اسلام به موضوع عفاف و حجاب توجه زیادی شده است، از این رو ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اقدامات اخیر وزارت علوم در موضوع حجاب و عفاف، ادامه داد: اقدامات وزارت علوم در موضوع حجاب و عفاف بیشتر به صورت ترویجی است و در سالی که گذشت، این وزارتخانه مجموعه ای از اقدامات مدیریتی، ترویجی، نظارتی، پژوهشی و مشاوره ‌ای در حوزه عفاف و حجاب را در قالب ۳۰ اقدام به دانشگاه ها ابلاغ کرد.

* تبدیل باور به رفتار 

غفاری همچنین از تشکیل کارگروه حجاب و عفاف در ذیل خوشه های پژوهشی برای بررسی و برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی در این حوزه از سال گذشته خبر داد و گفت: موضوعاتی مانند عفاف و حجاب موضوعات بلند مدت و دارای ابعاد مختلفی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در صورتی در برنامه ریزی های این حوزه موفق خواهیم بود که اقدام متناسب به درستی تعریف شده باشد و براساس نیاز باشد. از این رو رسیدن به برنامه های دقیق در این حوزه برای ضمانت اجرا اهمیت ویژه ای دارد تا در نهایت باور به رفتار تبدیل شود.

غفاری بر پیگیری موضوعات ترویج عفاف و حجاب در دانشگاه ها تاکید کرد.

به گزارش فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواستار «اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب و عفاف» توسط تمامی دستگاه ها شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما