شناسهٔ خبر: 40162543 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

افزایش 6 برابری مبتلایان "کرونا" در کرمانشاه فقط در یک ماه!

خبرگزاری ایسنا

رییس بیمارستان مبتلایان کرونا در کرمانشاه از افزایش حدود شش برابری مبتلایان کرونا در استان طی یک ماه گذشته خبر داد و تاکید کرد: این وضعیت نگران کننده است و اگر مردم رعایت نکنند باید منتظر شرایط بدتری باشیم.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سیاوش وزیری با هشدار نسبت به افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان گفت: بعد از بازگشایی برخی اماکن و صنوف، افزایش آمار مبتلایان پدیده دور از ذهن نبود و با توجه به تجربه کشورهای مختلف انتظار این شرایط و افزایش مبتلایان را داشتیم، کما اینکه در بسیاری کشورها هم روال به همین شکل است.

وی افزود: با بازگشایی صنوف و اماکن عمومی اذحام و تجمع جمعیت صورت می گیرد و همین امر زمینه ای برای انتقال ویروس کروناست و در این بین تنها عاملی که می تواند از انتقال ویروس پیشگیری کند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی با اشاره به قرارگیری کرمانشاه در وضعیت هشدار کرونا گفت: متاسفانه طی چهار هفته اردیبهشت ماه امسال آمار مبتلایان به کرونا در استان -سرپایی و بستری- در مجموع شش برابر شده و این افزایش تصاعدی نگران کننده است.

وزیری تصریح کرد: انتظار افزایش آمار مبتلایان در پی بازگشایی برخی اماکن طبیعی است، اما مشارکت مردم در امر پیشگیری می‌تواند این آمار را کنترل کرده و تا حد مطلوبی از تکثیر ویروس پیشگیری کند.

رییس بیمارستان گلستان(ویژه مبتلایان کرونا) با بیان اینکه ظرفیت بیمارستانی و مراکز درمانی بی انتها نیست، گفت: ظرفیت مشخصی در این زمینه وجود دارد و مردم باید موارد مراقبتی را تشدید کنند تا این ظرفیت لبریز نشود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد جمعیت استان کرمانشاه مبتلا نشده اند و این افراد باید توجه بیشتری به نکات و مراقبت های بهداشتی داشته باشند.

وزیری تاکید کرد: بارها گفته ایم این ویروس با گرما از بین نمی رود و مردم نباید به این موضوع دلخوش کنند و در این روزهای گرم بی خیال کرونا شوند. این ویروس در دمای 47 درجه هم منتقل شده و تنها راه مقابله با آن پیشگیری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

این مسئول تصریح کرد: قطعا اگر مراقبت نکنیم وضعیت هشدار در استان بدتر هم شده و این میان مردم دچار آسیب می شوند، بنابراین از مردم به طور جد می خواهیم همین خواسته های ساده و حداقلی را رعایت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما