شناسهٔ خبر: 40135048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۷۶ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

با بهره برداری از ۴۶ سایت تلفن همراه، ۷۶ روستای خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیین بهره‌برداری از دسترسی بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات از طریق ویدئوکنفرانس معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حضور استاندار خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز (۲۸ اردیبهشت) در روستای سیدان از توابع شهرستان درمیان برگزار شد.

 

«مصطفی بهی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با بهره‌برداری از ۴۶ سایت تلفن همراه ۷۶ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

 

وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از این پروژه در استان ۲۱ میلیارد ۹۴۵ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این پروژه با همکاری شرکت ارتباطات سیار اجرا شده است و با بهره‌برداری از آن آن بیش از پنج هزار خانوار روستایی استان از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول برخوردار می‌شوند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات تاکنون ۶۵۰ روستای استان به این شبکه متصل شده‌اند، بیان کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۱۴۰ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

 

بهی ادامه داد: در همین راستا تا پایان امسال بیش از ۷۰ درصد روستاهای خراسان جنوبی تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار می گیرند.

 

وی یادآور شد: جمعیت برخوردار روستای سیدان ۹۷ خانوار است که سایت این روستا به فناوری‌های نسل دوم، سوم و چهارم همراه اول مجهز شده است.

 

گفتنی است افتتاح این پروژه ها از وعده های وزیر ارتباطات در سفر بهمن ماه ۹۸ به خراسان جنوبی است که امروز محقق شد.

 

 

پایان پیام/ 375

نظر شما