شناسهٔ خبر: 40134337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طی مراسمی؛

76 روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

زهرا حمیدی

1500 روستای کشور از طریق ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور به اینترنت متصل شد که از این تعداد 76 روستا در خراسان جنوبی است.

صاحب‌خبر -

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، امروز ۲۸ اردیبهشت در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای سیدان برگزار شد، اظهار کرد: امروز روستای سیدان شهرستان درمیان به نمایندگی از 76 روستای استان به شبکه اینترنت متصل شدند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: برای اجرای این پروژه 46 سایت با هزینه کرد 21 میلیارد و 954 میلیون تومان با همکاری شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) هزینه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: برای اتصال روستای سیدان به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه 12 میلیار ریال اعتبار هزینه شده است.

بهی ادامه داد: سایت این روستا به تکنولوژی‌های نسل دوم، سوم و چهارم همراه اول مجهز شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح امروز بیش از پنج هزار خانواده روستایی استان از خدمات اینترنت همراه اول برخوردار می‌شوند، افزود: با اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات 650 روستای استان به شبکه ملی متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی یادآور شد: تا پایان امسال 140 روستای دیگر نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند که به این ترتیب 70 درصد روستاهای استان تحت پوشش تلفن همراه قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

نظر شما