شناسهٔ خبر: 40068017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مبتلایان به کرونا در خوزستان از مرز ۵ هزار نفر عبور کرد

در ۲۴ ساعت گذشته ( ۲۳ لغایت ۲۴ اردیبهشت ۹۹ ) ۵۵۳ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در استان خوزستان به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی احسانپور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  دقایقی پیش در جمع خبرنگاران ضمن اعلام افتتاح آزمایشگاه تشخیصی شماره ۳ این دانشگاه در اهواز اظهار کرد: پس از افتتاح این آزمایشگاه در روز گذشته با تلاش شبانه‌روزی همکاران بهداشت و درمان، نتایج حجم قابل ملاحظه‌ای از  نمونه‌های جمع آوری شده از مراکز جامع سلامت در چند روز گذشته در کمتر از ۲۴ ساعت مشخص شد.

وی افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه امیدوار هستیم در چند روز آینده بتوانیم نمونه‌های باقی مانده که هنوز آزمایشات تشخیصی بر روی آنان انجام نشده را به نتیجه برسانیم و مجددا شاهد پاسخ‌دهی در کمتر از ۲۴ ساعت باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با توجه به حجم بالای آزمایشات تعداد ۱۳۲ بیمار جدید بستری و ۴۲۱ مورد سرپایی در استان شناسایی شد که از طرف مراکز جامع سلامت در فرآیند غربالگری شناسایی شده بودند.

وی افزود: با توجه به حجم نمونه‌های دریافتی از مراکز جامع سلامت و فعالیت همه آزمایشگاه‌های تشخیصی استان انتظار می‌رود در چند روز آینده شاهد ثبات در این روند فعلی باشیم.

احسانپور عنوان کرد: علی‌رغم تلاش‌های مجموعه های درمانی متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که البته فوت در روزهای اخیر  روند ثابتی داشته است و تلاش‌های متمرکز بیشتری برای بهبودی بیماران در حال انجام است.

وی افزود: کماکان از هم استانی‌های عزیز تقاضامندیم همه نهادهای اجرایی استان را در مدیریت این بیماری یاری نمایند و دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در مراسمات را به صورت جدی رعایت کنند.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت: دانشگاه با تمام توان و ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی به مدیریت این بیماری می‌پردازد ولی همواره نیازمند حمایت‌های مردم عزیز و نهادها و ارگان‌های مختلف و اصحاب رسانه است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۴۷ بیمار در مراکز درمانی استان بستری بوده و خوشبختانه ۴۳۹۰ بیمار نیز از این بیماری بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/ر

نظر شما