شناسهٔ خبر: 40053410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدارس استان از ۲۷ اردیبهشت‌ماه برای حضور داوطلبانه دانش‌آموزان بازگشایی می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش زنجان گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش همه مدارس ابتدایی و متوسطه به غیر از مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها، از ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی در جلسه با مدیران آموزش و پرورش مناطق استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن تقدیر از تمامی تلاش‌ها و مجاهدت‌های صورت گرفته توسط همکاران در این ایام،  اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت داوطلبانه و تنها برای رفع اشکال و طرح  سوالات خواهد بود و الزامی برای حضور همه دانش‌آموزان وجود ندارد.

رفیعی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس استان زنجان با حضور مدیران، معلمان و همه عوامل اجرایی مدرسه در آموزشگاه، تصریح کرد:  مدیران محترم مدارس با استفاده از تمام ظرفیت‌های مدرسه و منطقه، تمهیدات لازم در این زمینه را  بیندیشند.

وی گفت: پس از بازگشایی مدارس، بحث امتحانات، هدایت تحصیلی، پروژه مهر و سازماندهی نیروی انسانی از موضوعات مهمی است که باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان اصلی‌ترین دغدغه آموزش و پرورش استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان  زنجان گفت: سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان اصلی‌ترین و مهم‌ترین دغدغه ما و برگزاری صحیح امتحانات، در  اولویت بعدی آموزش و پرورش استان است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با تاکید بر اهمیت سلامت دانش‌آموزان در فرآیند برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، افزود: داشتن امکانات کامل ضدعفونی در مدارس، اجرای فاصله‌گذاری مناسب برای صندلی‌ها در کلاس‌های درس و سالن‌های مدارس ضروری بوده و مسؤولین شهرستانی در این موضوع همکاری خواهند کرد.

استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است

وی ضمن تاکید بر حفظ روحیه جهادی و تعهد اجتماعی معلمان عزیز، افزود: استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای دانش‌آموزانی که وارد مدرسه می‌شوند الزامی است و هر برنامه‌ای که موجب تجمع دانش‌آموزان می‌شود نظیر زنگ تفریح و  زنگ ورزش در مدارس نباید وجود داشته باشد.

رفیعی در ادامه بر ممنوعیت فعالیت بوفه‌های مدارس تأکید کرد و ادامه داد: شورای مدرسه در روزهای آتی تشکیل و تصمیمات لازم در خصوص آموزش دانش‌آموزان و برگزاری امتحانات با توجه به اقتضائات اتخاذ گردد.

وی، با بیان این مطلب که برنامه  آموزشی دانش آموزان مطابق برنامه هفتگی درسی آغاز شده و در ادامه به تصمیمات شورای مدرسه بستگی خواهد داشت، ابراز داشت: از سوی مدیران محترم اطلاع رسانی لازم به خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان  به منظور جلوگیری از تجمعات انجام و حضور دانش‌آموزان داوطلب در مدرسه حتما با هماهنگی قبلی خانواده‌ها با مدیر مدرسه میسر شود.

شایان ذکر است، برگزاری اصولی و صحیح امتحانات، ضرورت تشکیل جلسه و توجیه مدیران مدارس، هماهنگی‌ها  برای ورود دانش‌آموزان به مدارس، حفظ آرامش و اطمینان، پیگیری اقدامات صورت گرفته در مناطقی که به اینترنت و شبکه شاد دستری ندارند و تشکیل اکیپ‌های بازدید از مدارس از جمله موضوعات مورد تاکید مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه ویدئو کنفرانس بود و در پایان هر یک از اعضا و روسای مناطق به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این رابطه پرداختند.

انتهای پیام/73004/ق 

نظر شما