شناسهٔ خبر: 40048723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا توسط عشایر دماوند/ پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه خط انتقال آب عشایری

مسؤول امور عشایر دماوند از اجرای پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا توسط عشایر دماوند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مجید خدابخش مسؤول امور عشایر دماوند عصر امروز در جلسه ساماندهی امور عشایری شهرستان دماوند اظهار داشت: در شهرستان دماوند ۲۵۰ خانوار عشایر به صورت دائم سکونت دارند و همچنین حدود ۲۷۰ خانوار عشایر مهمان نیز از شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، قرچک، شهرری و استان سمنان وارد منطقه می‌شوند.

وی افزود: اعتبارات دریافتی امور عشایر دماوند در سال گذشته از محل ارزش افزوده ۴۸۵ میلیون تومان و از محل صندوق توسعه ملی به منظور انتقال آب ۲ میلیارد تومان بود.

این مقام مسئول بیان داشت: ۳ پروژه خط انتقال در حال اجرا بوده و تاکنون ۴۰‌ درصد پروژه محقق شده است و تا پایان خرداد ماه نیز به اتمام خواهد رسید.

خدابخش عنوان کرد: در سال جاری فصل ییلاق با چند روز تاخیر آغاز خواهد شد‌‌‌ و همزمان با آغاز این فصل عملیات ترمیم و مرمت راه‌های عشایری نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات عشایر منطقه خاطرنشان کرد: یکی‌ از مهم‌ترین مشکلاتی که امور عشایر با آن مواجه است از بین رفتن ایل راه‌ها به دلیل جاده سازی و ساخت و سازهای متعدد در این مسیر است.

خدابخش در خصوص اقدامات صورت گرفته در پی شیوع کرونا یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی تمام دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه کوچ اجرا شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۷

نظر شما