شناسهٔ خبر: 40044385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تامین زمین برای حدود ۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی

در جلسه شورای مسکن خراسان رضوی اعلام شد زمین مورد نیاز برای حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در چارچوب طرح اقدام ملی مسکن در این استان تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، در جلسه شورای مسکن خراسان رضوی اعلام شد که در طرح اقدام ملی مسکن، خراسان رضوی 47 هزار واحد سهمیه دارد و تاکنون نسبت به تامین زمین برای حدود 30 هزار واحد اقدام شده و قرار است تا دو هفته آینده، کل ظرفیت این استان به وزارت راه و شهرسازی اعلام شود.

شورای مسکن خراسان رضوی همچنین مصوبه‌ای داشت که طبق آن، قیمت تمام شده واحدهای باقیمانده مسکن مهر را کارشناسان رسمی دادگستری تعیین می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: این کار برای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر واحدهای باقیمانده مسکن مهر صورت می‌گیرد.

احمد یزدان‌پناه افزود: همچنین مقرر شد شرکت‌های تعاونی مسکن مهر برای فروش اقساطی با بانک مسکن به تفاهم برسند و در جلساتی که بدین منظور برگزار می‌شود، نمایندگان ادارات کل راه و شهرسازی، کار و تعاون و دفتر فنی استانداری نیز حضور پیدا می‌کنند.

بنابر مصوبه دیگر این جلسه، بنیاد مسکن اعطای تسهیلات 40 و 45 میلیون تومانی به واحدهای مسکن مهر که کمتر از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را پیگیری و حتی المقدور مساعدت می‌کند.

همچنین دیگر مشکلات مسکن مهر خراسان رضوی از جمله بیمه، مالیات، تسهیلات بانکی، نظام مهندسی، مسکن مهر بعضی از شهرستان‌ها نیز مطرح و تعیین تکلیف شد.

انتهای پیام/ 70031

نظر شما