شناسهٔ خبر: 40031665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه تبریز:

آزادسازی سهام عدالت حرکتی روبه جلو بود/ مردم با افزایش دانش خود در بورس اقدام به خرید و فروش سهام کنند

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه تبریز آزادسازی معامله سهام عدالت را حرکتی مثبت و روبه‌جلو عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر بهشتی، با اشاره به آزادسازی معامله سهام عدالت طی ماه اخیر، اظهار کرد: سهام عدالت در چارچوب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به مردم اختصاص داده شد، اما مالکیت آن غیرقابل انتقال بود که اخیرا امکان آزادسازی و مدیریت آن فراهم شده و مردم می‌توانند سهام خود را در بازار سرمایه خرید و فروش کنند.

وی تاکید کرد: برخلاف گذشته، امروز مردم این اختیار را دارند که بستگی به شرایط و اختیار خودشان، سهام خود را مدیریت کنند؛ از این رو باید حساب و کتاب کرده و در صورت تمایل، نسبت به خرید، فروش و یا حفظ سهام خود اقدام کنند.

بهشتی به ساز و کار خرید و فروش سهام در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه انواع سهام شرکت‌ها با شاخص‌های متفاوت و در حال نوسان در بازار بورس عرضه می‌شود، مردم باید دانش خود را در این زمینه ارتقا داده و سپس نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تشریح کرد: طی روزهای اخیر، فعالیت برجسته‌ای در کشورمان به راه‌افتاده و علاقه برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بیشتر شده است؛ به این دلیل که سایر بازارها تعطیل شده و "بازار سرمایه" تنها بازاری است باقیمانده، به همین جهت باتوجه به شرایط کرونایی و بیکاری، علاقه و دانش عمومی مردم در مورد سرمایه‌گذاری در بورس افزایش می‌یابد.

وی در خاتمه تاکید کرد: به نظر می‌رسد که مردم کشورمان بعد از این، در مورد سهام‌داری و خرید و فروش سهام اطلاعات بیشتری داشته باشند.

نظر شما