شناسهٔ خبر: 40003133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابتلای 68 پزشک و پرستار گلستانی به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: براساس آزمایش 68 نفر از کادر درمان استان که اکثر آنها پزشک بودند به کرونا مبتلا شدند و سه عزیز را هم در این مدت از دست دادیم که مرگ یک نفر از این عزیزان بر اثر کرونا تائید شده و دو نفر دیگر هنوز تائید رسمی آنها گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد ستانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر نسبت به روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان گلستان، تعداد بیماران ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

* در حال حاضر ۵۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند/ در هفته پیش‌رو 2 شهرستان سفید گلستان اعلام می‌شود

وی ادامه داد: در یک مقطعی یک هزار و ۲۶۰ بیمار بستری در بیمارستان داشتیم که امروز به ۲۲۰ بیمار رسیده و در حال حاضر ۵۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حدود ۸۰ درصد کل بیماران بستری بدحال نیستند و می‌توانند مرخص شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه شهر سفید به معنای پاکی کامل از شیوع ویروس کرونا نیست، گفت: هفته‌ای ارزیابی‌های ما به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد و در هفته‌های پیش‌رو علاوه بر چهار شهرستان سفید اعلام شده ممکن است دو شهر دیگر را هم سفید اعلام کرد.

* به‌جز آزادشهر تمامی بیمارستان‌های استان بیماران کرونایی را پذیرش و بستری می‌کنند

فاضل با اشاره به اینکه مقرر شد شرایط بازگشایی مساجد حتی در شرایط زرد هم بررسی شود و وزارت بهداشت نتیجه نهایی را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: به‌جز آزادشهر تمامی بیمارستان‌های استان بیماران کرونایی را پذیرش و بستری می‌کنند.

وی اضافه کرد: در استان گلستان ۲ هزار و ۸۰۰ نمونه برای آزمایش کرونا ارسال شده که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ تست مثبت شده و ۳۲۰ مورد فوت کرده‌اند.

* از ۲۲۰ بیمار بستری در استان گلستان ۴۰ درصد آنها کرونا مثبت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر حتی برای بیماران سرپایی هم نمونه کرونا ارسال می‌کنیم و روز گذشته ۶۵ مورد نمونه ارسال شده که ۴۰ مورد موارد بستری و ۲۵ مورد موارد بستری بوده است و در حال حاضر از ۲۲۰ بیمار بستری در استان گلستان ۴۰ درصد آنها کرونا مثبت هستند.

فاضل درباره آمار کادر درمان مبتلا به کرونا در استان گلستان و اختلاف‌نظر موجود بین پزشکان و خبرنگاران مبنی بر اعلام شدن بیماران حاد تنفسی با مثبت کرونا، تصریح کرد: بستگی دارد آمار را چگونه ارائه دهیم، استدلال من هم این است بیمارانی که در اسکن ریه آنها علائم و خونریزی دیده می‌شود می‌توانند کرونا مثبت باشند اما استناد آماری به نمونه‌های مثبت آزمایشگاهی است.

وی گفت: براساس آزمایش ۶۸ نفر از کادر درمان استان که اکثر آنها پزشک بودند به کرونا مبتلا شدند و سه عزیز را هم در این مدت از دست دادیم که مرگ یک نفر از این عزیزان بر اثر کرونا تائید شده و دو نفر دیگر هنوز تائید رسمی آنها گزارش نشده است.

انتهای پیام/83004

نظر شما