شناسهٔ خبر: 40010903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کرونا در گلستان/ کاهش ۸۵ درصدی بیماران/ابتلای ۶۸ نفر از کادر درمانی به کرونا

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از کاهش ۸۵ درصدی بیماران کرونایی در استان خبر داد.

به گزارش شفقنا، عبدالرضا فاضل ‌ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تعداد بیمارن کرونایی در گلستان نسبت به پیک اسفندماه سال گذشته ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده است. در مقطعی یک‌هزار و ۲۶۰ بیمار کرونایی بستری در استان داشتیم که این تعداد به ۲۰۰ بیمار کاهش یافت و در حال حاضر ۵۶ بیمار کرونایی در آی سی یو بستری هستند که ۸۰ درصد آنها شرایط بدحال ندارند و ممکن است در هفته آینده به بخش بازگردند.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت شهرستان‌های رامیان، گالیکش، گمیشان و مراوه تپه سفید است ولی باید پروتکل‌های بهداشتی را باید رعایت کنند، این ارزیابی‌ها به صورت هفتگی به وزارت بهداشت ارسال می‌شود و انها وضعیت شهرستان را اعلام می‌کنند.

فاضل ادامه داد: برآورد ما این است که دو شهرستان دیگر به شرایط سفید برسند اما گرگان و گنبدکاووس ممکن است تا دو یا سه هفته آینده در شرایط زرد قرار داشته باشند و نمی‌شود اماکن مذهبی و مساجد را در این شهرستان‌ها بازگشایی کرد.

وی اضافه کرد: به جز آزادشهر سایر شهرستان‌ها بیماران کرونایی پذیرش می‌کنند و بیماران آزادشهری در گنبد پذیرش می‌شوند. در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان هم فقط هفت بیمار کرونایی در آی سی یو هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: خوشبختانه تست دیگری به صورت کیت در مراکز درمانی خصوصی استان ارائه می‌شود که اگر فردی مبتلا شده باشد و ایمن شود تست آن مثبت خواهد شد و احتمال اینکه دوباره مبتلا شود کم است.

فاضل افزود: تا کنون دو هزار و ۸۰۰ تست کرونا ارسال شده که یک‌هزار و ۳۰۰ تست مثبت داشتیم که ۳۲۰ مورد فوت کرده‌اند و بر اساس پروتکل جدید از بیماران سرپایی هم تست گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: برآورد ما و وزارت بهداشت این است که کاهش شیب نزولی شیوع کرونا را تا اواخر خرداد خواهیم داشت و در ادامه باید با کرونای خفیف زندگی کنیم.

وی یادآور شد: ۶۸ نفر از کادر درمان استان که اکثرا پزشک بودند به کرونا مبتلا شدند و متاسفانه دکتر عباسی در مسیر خدمت شهید شد و دو عزیز دیگر را از هم دست دادیم که مشکوک به کرونا بودند.

نظر شما